EN
#15min.lt #analitika #ančiuko efektas #ančiuko sindromas #App Camp #atnaujinimas #bendradarbiavimas #bendravimas #Change by Design #co-discovery #darbo skelbimai #Delfi
#Delfi.lt #dizainas #dizaino analizė #dizaino atnaujinimas #dizaino metodai #dizaino šablonas #dizaino vertinimas #E. paslaugų tinkamumo naudotojams metodika #e.paslaugos #efektyvumas #EuroBasket #Facebook #General Tau Theory #geroji praktika #Global Service Jam #google #grafikas #IDEO #idioteka #ieskome dalyviu tyrimui #infodizainas #infografika #informacija #informacijos #informacijos dizainas #informacijos grafika #INOVATELL #interneto bankas #interneto svetainė #iPhone #kalbos aiškumas #Kalėdos #kiek kainuoja #klausimai #Klausimas TAU #krepšinis #Lietuva #Lietuva 2030 #lokacijos paslaugos #mobilieji įrenginiai #mokymai #naudotis #naudotojo sąsaja #navigacija #NK teismas #nuoseklumas #Omnitel #pakeitimai #paprastumas #pasaulinė usability diena #paslaugos patogumas #paslaugų dizainas #patarimai #patikimumas #patogumas #patogumo naudotis tyrimas #personalizacija #personalizavimas #platformos #portalas #prezentacijos skaidrės #programinė įranga #programuotojas #psichologijos teorijos #renginiai #renginių svetainės #savitarna #Sberbank #scenarijus #sistemos pakeitimai #skaitomumas #socialiniai tinklai #spalva #strategijos dokumentas #sveikinimas #teksto aiškumas #tendencijos #terminų naudojimas #tesktas #testavimas #Tim Brown #tinkamumas #tinkamumo revizija #tinkamumo testavimas #tinklalapiai #tinklalapis #tvarkaraštis #UI #UI patterns #usability #usability asociacija #usability expert #usability inspection #usability testas #usability testing #UsabilityLAB #user centered design #user experience #user interface #UX #ux futures #vakarėlis #valstybės pažangos strategija #Valstybės pažangos taryba #vartotojas #vartotojo sąsaja #vartotojų analizė #vartotojų sąveika #vartotojų testavimas #vartotojų tyrimai #Verslo klasė #VGTU #vienodumas #Vilnius #vizualizacija #Vyriausybė #Web akademija #world usability day #world usability day 2011 #world usability day 2012 #WUD 2011 #WUD 2012 #wud 2014 #WUD2010 #WUD2011 #WUD2012 #žmogaus ir kompiuterio sąveika #žmogaus ir roboto sąveika
daugiau mažiau

Vartotojų testavimas vakarėlyje back

Laikas nuo laiko vis išgirstu nuomonę, kad vartotojų testavimas yra brangus malonumas, todėl nusprendžiau šią nuomonę paneigti. Besiruošdamas dalyvavimui UsabilityLab organizuotame Sberbank naujo dizaino idėjų konkurse atlikau 2 vartotojų testavimus po 24 žmones. Kaip manote kiek kainavo šis testavimas? Atsakymas gali kai ką nustebinti.
Testavimai galima sakyti nieko nekainavo. Kodėl? Kaip jau supratote iš pavadinimo testavimai vyko draugų vakarėliuose, todėl nebuvo jokių išlaidų patalpoms, dalyvių atrankai, dovanėlėms, ir t.t. Vieninteliai realūs kaštai:
  • 25 Lt dizaino variantų atspausdinimui fotopopieriuje (iš tikrųjų spausdinant ant paprasto popieriaus net šio biudžeto nereikėtų)
  • 5 val. savo laiko (kurį ir taip būčiau praleidęs tuose vakarėliuose)
  • Eiga

    Vartotojai buvo testuoti 2 gimtadienio vakarėliuose. Keista? Iš tikrųjų visiems dalyviams patiko, nes testavimas buvo pateiktas kaip savotiškas gimtadienio žaidimas. Prieš testavimą paaiškinau kas vyks (t.y. „žaidimo taisyklės“), o vėliau – su kiekvienu atskirai neilgai (~5-7 min.) kalbėjau. Didžiąją žmonių dalį aš pažinojau, bet buvo ir pirmą kartą matytų. Pirmojo testavimo metu 24 žmonės buvo paprašyti išsakyti nuomonę apie dabartinį Sberbank bei siūlomus naudotojo sąsajos dizaino variantus (6 maketai). Vėliau, prieš pateikiant sukurtus maketus konkursui, dar kartą 24 žmonės peržiūrėjo naujo dizaino idėjas ir išsakė savo pastabas. Didžioji antrojo testavimo žmonių dalis buvo dalyvavę ir pirmajame testavime (nuo jo buvo praėję apie dvi savaites) - taip dariau tyčia, nes abu testavimai įėjo į vieną tyrimą.

    Privalumai

  • Mažos piniginės ir laiko sąnaudos. Kaip ir minėjau, išleidau maždaug 25 Lt ir apie 2,5 val. (kartu spėjau ir pasilinksminti vakarėlyje, ir surinkti reikiamus duomenis) kiekvieno vakarėlio metu.
  • Mažiau streso dalyviams. Kartais dėl nepažįstamos aplinkos, formalaus moderatorius elgesio ir kt. veiksnių įtakos standartiniai tinkamumo testavimai sukelia šiokį tokį stresą vartotojams, ir mažina jų atvirumą. Testavimas vakarėlio metu yra atrakcija, į kurią įtraukiami visi, net patys baikščiausi ar kukliausi. Pvz., planavau testuoti 5-6 žmones (kaip minimaliai reikalauja metodikos), bet panoro sudalyvauti visi iki vieno, o tai reiškia, kad patys vartotojai buvo susidomėję ir suinteresuoti atlikti testą.
  • Laisva kalba. Žmonės vakarėliuose yra atsipalaidavę (dėl geros nuotaikos, ir, žinoma, saikingo kiekio alkoholio), todėl nevengia pažerti kritikos, drąsiai atsako į užduodamus klausimus bei dalinasi patirtimi.
  • Vienalytė vartotojų auditorija. Dažniausiai į gimtadienio vakarėlį susirenkantys žmonės yra kažkuo panašūs tarpusavyje (bendri interesai, panašus amžius, socialinė padėtis ir t.t.), todėl, jei ši žmonių grupė atitinka testuojamos sistemos vidutinį vartotoją, vakarėlyje vienoje vietoje galima iš karto rasti reikalingą tikslinių vartotojų kiekį.
  • Trūkumai

  • Sunku apskaičiuoti kiekybinius rodiklius. Kadangi testavimų tikslas buvo įvertinti ant popieriaus atspausdintus variantus, tai kiekybinių rodiklių (klaidų skaičiaus, užduoties įvykdymo laiko) man nereikėjo, todėl šio trūkumo beveik nepastebėjau.
  • Negalima žmonių užlaikyti ilgam. Įprastas testavimas vyksta maždaug 30-60 min. Vakarėlyje to daryti negalima, nes žmonės atėjo linksmintis, o ne atsakinėti į kažkieno užduodamus klausimus. Tad testas atitinkamai trumpesnis ir tenka labiau koncentruotis į esminius dalykus.
  • Ribota pakartotinių testų nauda. Metodinės rekomendacijos nepataria kelis kartus testuoti tuos pačius žmones, todėl, matyt, jei norėsiu atlikti kitą testavimą, reikės ieškotis kito vakarėlio su naujais žmonėmis...
  • Testavimo laiko pasirinkimas. Norint, kad žmonės atsipalaiduotų ir noriai bendrautų, kaip minėjau, testavimas turi tapti savanorišku žaidimu, o tam reikia ištaikyti tinkamą laiką. Pvz. nesiūlyčiau kviesti į testą vakarėlio pradžioje (žmonės nori skirti laiko sveikinimams, bendravimui, maistui ir gėrimams), tačiau kartu nesiūlyčiau ir laukti iki pat pabaigos, kai žmonės jau pavargę, nori eiti namo ar išgėrę daugiau, nei reikia norint blaiviai mąstyti...
  • Pabaiga

    Kaip matote, panaudojus šiek tiek fantazijos, galima greitai ir be didelių išlaidų atlikti vartotojų tyrimą. Šį metodą sugalvojau visai netyčia. Keletą pažįstamų kviečiau įvertinti maketus, tačiau jie atsakė, kad neturi tam laiko, bet mielai peržiūrėtų ir įvertintų, jei atsineščiau juos į vakarėlį. Taip ir gimė idėja. Tad nebijokite eksperimentuoti.
    Pasidalinkite..Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone