Paprastas testavimas
Vartotojų testavimas vykdomas analizuojant tikslinę auditoriją atitinkančių vartotojų elgseną darbo su IT sistema metu. Tikslinių auditorijų kiekis priklauso nuo testuojamos sistemos savybių ir specifinių verslo poreikių.
Vartotojų testavimas nėra grupinės diskusijos (angl. focus groups). Testavimo sesijos yra individualios – vienu metu dirbama su vienu vartotoju.
Tinklalapio ar programinės įrangos patogumas naudotis vertinamas pagal tai, kaip įvairūs navigacijos, išdėstymo, turinio ir sąveikos aspektai padeda (arba trukdo) vartotojo tikslų įgyvendinimui.
Vartotojų testavimas tinka, jei norite sužinoti ir bendriausias, ir specifines (t.y. priklausomas nuo vartotojų grupės) esamo ar kuriamo tinklalapio/programinės įrangos patogumo naudotis bėdas.
Vartotojų testavimą užsakovai dažniausiai vertina kaip „labiau įtikinantį“ tyrimą nei ekspertų vertinimą dėl dviejų priežasčių. Visų pirma, stebėjimas, kaip vartotojai „kovoja“ su tinklalapiu išties įtikina siekti pokyčių. Antra, yra manančių, kad vartotojų testavimas yra labiau objektyvus nei ekspertų nuomonė.
Konkurencinis testavimas
Konkurencinis vartotojų testavimas yra vartotojų testavimo tipas, skirtas palyginti jūsų produktą su konkurentais. Konkurencinio vartotojų testavimo metu vartotojai atlieka užduotis jūsų ir konkurentų sistemose. Tikslinių vartotojų kiekis priklauso nuo testuojamos sistemos savybių ar specifinių verslo poreikių.
Šis tyrimas rekomenduojamas, jei norite įvertinti savo sistemos padėtį rinkoje ar išvengti konkurentų padarytų patogumo naudotis klaidų. Testavimas idealiai tinka „Rinkos lyderio” pobūdžio produktams ar sistemoms.