EN
#15min.lt #analitika #ančiuko efektas #ančiuko sindromas #App Camp #atnaujinimas #bendradarbiavimas #bendravimas #Change by Design #co-discovery #darbo skelbimai #Delfi
#Delfi.lt #dizainas #dizaino analizė #dizaino atnaujinimas #dizaino metodai #dizaino šablonas #dizaino vertinimas #E. paslaugų tinkamumo naudotojams metodika #e.paslaugos #efektyvumas #EuroBasket #Facebook #General Tau Theory #geroji praktika #Global Service Jam #google #grafikas #IDEO #idioteka #ieskome dalyviu tyrimui #infodizainas #infografika #informacija #informacijos #informacijos dizainas #informacijos grafika #INOVATELL #interneto bankas #interneto svetainė #iPhone #kalbos aiškumas #Kalėdos #kiek kainuoja #klausimai #Klausimas TAU #krepšinis #Lietuva #Lietuva 2030 #lokacijos paslaugos #mobilieji įrenginiai #mokymai #naudotis #naudotojo sąsaja #navigacija #NK teismas #nuoseklumas #Omnitel #pakeitimai #paprastumas #pasaulinė usability diena #paslaugos patogumas #paslaugų dizainas #patarimai #patikimumas #patogumas #patogumo naudotis tyrimas #personalizacija #personalizavimas #platformos #portalas #prezentacijos skaidrės #programinė įranga #programuotojas #psichologijos teorijos #renginiai #renginių svetainės #savitarna #Sberbank #scenarijus #sistemos pakeitimai #skaitomumas #socialiniai tinklai #spalva #strategijos dokumentas #sveikinimas #teksto aiškumas #tendencijos #terminų naudojimas #tesktas #testavimas #Tim Brown #tinkamumas #tinkamumo revizija #tinkamumo testavimas #tinklalapiai #tinklalapis #tvarkaraštis #UI #UI patterns #usability #usability asociacija #usability expert #usability inspection #usability testas #usability testing #UsabilityLAB #user centered design #user experience #user interface #UX #ux futures #vakarėlis #valstybės pažangos strategija #Valstybės pažangos taryba #vartotojas #vartotojo sąsaja #vartotojų analizė #vartotojų sąveika #vartotojų testavimas #vartotojų tyrimai #Verslo klasė #VGTU #vienodumas #Vilnius #vizualizacija #Vyriausybė #Web akademija #world usability day #world usability day 2011 #world usability day 2012 #WUD 2011 #WUD 2012 #wud 2014 #WUD2010 #WUD2011 #WUD2012 #žmogaus ir kompiuterio sąveika #žmogaus ir roboto sąveika
more less
12 Search results:

Ančiuko sindromas

... arba dar kartą apie tai, kodėl vartotojai nemėgsta naujų naudotojo sąsajų. Šį įrašą pradėkime nuo istorijos. Nobelio fiziologijos ir medicinos premijos laureatas Konrad Lorenz tyrinėdamas pilkąsias žąsis aprašė imprintingo (angl. imprint – įspaudas, žymė, pėdsakas) reiškinį. Mokslininkas parašė daug etologijos ir filosofijos knygų. Vienoje iš jų, kuri vadinasi „Karaliaus Saliamono žiedas“ (angl. King Solomon's Ring, vok. Er redete mit dem Vieh, den Vögeln und den Fischen), ir prasidėjo ančiuko sindromo (angl. Baby-Duck-Syndrome) arba ančiuko efekto istorija. Būtent ančiuko, nes dėl vertėjo kaltės „žąsiukai“ išverstame tekste tapo „ančiukais“. Sindromo esmė – ką tik išsiritęs žąsiukas pirmą pamatytą judantį objektą (net jei tas objektas yra ne žąsis) pripažįsta kaip mamą, seka jį ir bando atkartoti visus jo judesius. Stop. O prie ko čia naudotojo sąsajos?

Klausimas TAU (1): DELFI dizaino atnaujinimas

Klausimas TAU: Sveikas Tau. Kaip tikriausiai pastebėjai ir tu, pasikeitė portalo delfi.lt išvaizda. Ir ta išvaizda labai jau panaiši į 15min.lt, kurią per paskutinę Usability dieną labai jau aršiai vietiniai specialistai kritikavo. Tad klausimas - tai delfi klaida ar klydo Usability dienos lankytojai? Ir ar sulauksim Facebook'e grupės "Gražinkit seną Delfi"? :)
Dėkui už klausimą. Kalbant apie dizaino pakeitimus, Delfi.lt portalui jau senai reikėjo atsinaujinti ir tai, kad jie pagaliau „išdrįso“, tikrai sveikintina. Taigi, pats atnaujinimo sprendimas nėra klaida, tačiau klausimas ar buvo padaryta klaidų įgyvendinant atnaujinimą?

2010 tendencijos ir geri pavyzdžiai

Pavargome kritikuoti... Todėl šis šventinis straipsnis apie tai, kas gero įvyko Lietuvos internete 2010-aisiais. Nesistengėme sudarinėti geriausių topo, o tiesiog surašėme mūsų komandos dėmesį atkreipusius 2010 metais sukurtus arba atnaujintus projektus, kurie atitinka tarptautines "user experience" tendencijas.

Sprendėme remdamiesi dviem pagrindiniais kriterijais. Projektas turėjo aiškiai atspindėti tam tikrą rinkoje vyraujančią "user experience" tendenciją (ir pakankamai kokybiškai ją įgyvendinti), o vartotojo sąsajoje neturėjo būti esminių problemų, dėl kurių norėtųsi kuo greičiau pabėgti iš tos svetainės.

Co-discovery - vartotojo patyrimo testavimo metodas

Lapkričio mėnesį 44 pasaulio šalyse, tarp jų ir Lietuvoje, įvyko daugiau nei 150 World Usability Day renginių, kurių metu buvo pristatyta daug įdomios medžiagos. Šią savaitę peržiūrinėjau Maskvoje vykusio WUD renginio įrašus. Renginys pasirodė ganėtinai įdomus, buvo maždaug 15 pranešimų ir dar keletas praktinių užsiėmimų. Man labiausiai patiko Mail.ru atstovės Ksenijos Sterninos (rus. Ксения Стернина) pranešimas apie co-discovery - kaip vartotojo patyrimo testavimo metodą. Tiesą pasakius, iki šiol apie šį metodą ir jo pritaikymą vartotojo patyrimo testavime girdėjau labai mažai. Įsivaizdavau jį kaip mokymosi metodą, kai besimokantieji suskirstomi į poras arba mažas grupeles ir, atlikdami tam tikras užduotis, mokosi vienas iš kito.

Ar atnaujinote savo Facebook profilį?

...arba kaip teisingai atlikti naudotojų sąsajos pakeitimą Šią savaitę vieni aptarinėja Wikileaks kūrėjo areštą, kiti naują Google telefoną, o mes susidomėję stebime kaip žmonės reaguoja į Facebook vartotojų profilio sąsajos atnaujinimą. Būtent apie jį ir bus šis įrašas, pratęsiant ankstesnį Naudotojų sąsajos pakeitimas straipsnį, kuriame buvo rašoma kaip reikia (ir kaip nereikia) daryti pakeitimus, kad vartotojai teigiamai jos įvertintų. Prisiminkime istoriją. Po kiekvieno Facebook pakeitimo atsirasdavo nepasitenkinimo banga. Tačiau ruošiantis pastarajam Facebook atnaujinimui, matyt buvo kruopščiai atlikti namų darbai - išanalizuota ankstesnė patirtis bei padarytos, mano manymu, teisingos išvados. Pabandykime kartu pažiūrėti kodėl galime šį pavyzdį priskirti gerai praktikai.

Naudotojų sąsajos pakeitimas

World Usability Day 2010 Lietuvoje renginio metu kilo diskusija, ar reikia daryti pakeitimus sistemose, prie kurių žmonės jau priprato. Pabandykime išsiaiškinti kartu. Keičiasi technologijos bei požiūris į jas, atsiranda naujos mados tendencijos, pasiūlomi nauji inovatoriški sprendimai ir t.t. Keičiasi ir pačios naudotojo sąsajos, tačiau dažniausiai naudotojo sąsajų pakeitimai nepavyksta lengvai. Žmonės būna įpratę naudotis sistema vienaip, o po pakeitimų jie dažnai verčiami naudotis sistema kitaip nei yra įpratę. Todėl natūraliai kyla nepasitenkinimo bangos. Vartotojai prašo grąžinti seną svetainės versiją. O naujos sistemos iniciatoriams susidaro įspūdis, kad vartotojai nenori pakeitimų. Pavyzdžiui po 2008 m. muzikiniame socialiniame tinkle last.fm atliktų svetainės pasikeitimų, atsirado grupė "Bring back the old last.fm" ir daug panašaus pobūdžio grupių. [caption id="attachment_366" align="aligcenter" width="351" caption="Bring back the old last.fm grupė"]Bring back the old last.fm group[/caption]

Kiek kainuoja portalo NEusability

Lapkričio 1d. Expedia bilietų ir viešbučių užsakymo internete portalas paskelbė, kad jų portalo vartotojų elgesio analizės metu nustatytas klaidinantis vienos užsakymo formos vieno informacijos įvedimo laukelio naudojimas, kurio panaikinimo efektas - 12 mln. JAV dolerių papildomas metinis pelnas. Kaip gali vienas IT sistemos laukelis turėti tokią įtaką įmonės veiklos rezultatams? [caption id="attachment_286" align="alignnone" width="600" caption="Expedia.com portalas"]Expedia.com portalas[/caption]

Patarimai programuotojams, kuriems tenka projektuoti naudotojo sąsajas

Lietuvoje pastebima tendencija, kad programuotojui dažnai tenka užsiimti naudotojo sąsajų (angl. user interface) projektavimu. Nesiginčysiu ar tai gerai ar blogai, tačiau tokios yra Lietuvos realijos – dizaineris nupiešia gražų dizainą, pagrindinių elementų stilių ir galbūt aprašo elementų naudojimo atvejus, o programuotojui tenka pačiam dėlioti formas, užsiimti informacijos architektūra ir t. t. Šiaip, aš tikiu, kad programuotojas gali sukurti patogią ir suprantamą vartotojo sąsają (toliau – UI), bet tam jam reikia pasinerti į vartotojų iracionalaus mąstymo pasaulį. Paprastam vidutiniam vartotojui nesvarbu kas yra vartotojo sąsają ar kaip ji realizuota, jam nusispjauti kiek žmonių ir kiek laiko praleido projektuodami ją. Vartotojas naudojasi UI tik dėl to, kad jam reikia atlikti kažkokią užduotį, t. y. UI naudojimas yra „būtina sąlyga“ užduoties atlikimui. Dėl šios priežasties vartotojas nori, kad „sąlyga“ kaip ir realiame pasaulyje (pvz. sutarties sąlygos) būtų paprasta ir suprantama.

Idioteka: serverio paslaugos užsakymas

Oct 21 2010 Idea Code Komanda

Situacija: Užsakinėju virtualaus serverio paslaugą jau ne pirmą kartą. Teko užsakinėti pas įvairius tiekėjus įvairiose sistemose, tačiau visos jos turi paprastus įrankius, kuriais net ir ne IT specialistas lengvai gali valdyti domenus, todėl nemanau, kad tam reikia gaišinti programuotojų laiką. Šiuo konkrečiu atveju Hostex turi Plėsk įrankį, kuris taikomas visiems planams pradedant nuo VD-S ... Bent jau aš taip maniau žiūrėdama į lentelę...

2007.11.30 Verslo klasė: Vartotojas svarbiausias

Marta Kuzmickaitė 2007 11 30, V, Verslo klasė, Nr. 12, 88p. Beveik kasdien gali išgirsti apie atsirandančias vis naujas profesijas. Sakykim, "newsmaster" - "naujienų meistras", tai yra žmogus, savo tinklalapyje savaip aranžuojantis ir pateikiantis naujienas, "usability expert" - "patogumo vartoti ekspertas". Dviem atvejais iš trijų naujų profesijų ir specialybių atsiradimas susijęs su technologijų plėtra. Kuo užsiima, tarkim, patogumo vartoti ekspertas? Internete paieškoję, kas yra "usability", arba patogumas naudotis, rasime daug nekonkrečių frazių apie tai, kad žmogus ir jo poreikiai yra visų svarbiausias dalykas pasaulyje. Taip pat rasime nuorodų į sritis, kurios anksčiau atrodė priklausančios tokiems mokslams, amatams ar menams kaip ergonomika arba dizainas. Paaiškėja, kad "usability" - tai ir svarstymai, kaip patogiau lėktuvo tualeto kabinoje įtaisyti ritinėlį tualetinio popieriaus ir kiek bei kokių mygtukų turi būti lifto arba televizoriaus nuotolinio valdymo pultelyje. Tačiau vis dėlto dažniausiai šis terminas siejamas su pačiu internetu ir patogumu naudotis interneto svetainėmis. Profesija palyginti jauna, bet, atrodo, jau turinti nemenką paklausą ir Lietuvoje. "Verslo klasė" surado žmogų, galintį papasakoti apie patogumo vartoti interneto tinklalapius daigus ir želmenis Lietuvoje. Pakalbinome Modestą Naciutę, UAB "Idea code" patogumo naudotis projektų vadovę.

Ar yra patogūs vartotojui jūsų įmonės tinklalapiai?

Oct 16 2006 Idea Code Komanda

Modesta Naciutė, Verslo žinos (Mano verslas), 2006 10 16 Vakaruose patogumo naudotis tinklalapiais tyrimai nieko nebestebina. Kodėl? Nes įmonės akivaizdžiai įsitikino, kiek pinigų sutaupoma į tinklalapio kūrimo procesą įtraukiant žmogų, kuris juo naudosis – vartotoją. Pasenusią nuostatą „gražu, vadinasi, – gerai“ tinklalapių pasaulyje pakeitė „patogu ir gražu, vadinasi, – gerai“.

13 požymių pagal kuriuos vertinamas tinkamumas naudotis

Ištrauka iš straipsnio "www.anatomija" Versus žurnale (2006 10 06) 13 požymių, pagal kuriuos vertinamas tinklalapio ar programinės įrangos patogumas naudotis (eilės numeris nesusijęs su įtaka patogumui naudotis) 1. Vizualinis paprastumas ir suprantamumas Santūrus dėmesį traukiančių objektų skaičius, jų atitikimas vartotojo tikslams; piktogramų ir kontrolės elementų (mygtukų, įvedimo laukų ir t. t.) išvaizda ir elgesys atitinka vartotojo suvokimo modelį. 2. Skaitomumas Šriftas, jo dydis, kontrastas tarp šrifto ir fono spalvų, eilutės ilgis, tarpai tarp eilučių ir turinys pritaikyti skaityti ir skenuoti; vartotojas gali padidinti ar sumažinti šriftą iki jam reikiamo dydžio. 3. Veiksmų logikos paprastumas Veiksmų eiliškumas, galimybė šokinėti tarp atliekamų užduočių; peršokimai į kitus proceso etapus atitinka vartotojo suvokimo modelį ir lūkesčius. 4. Į vartotoją orientuota kalba Nevartojami sudėtingi terminai, vengiama gražiai skambančių, bet vartotojui bereikšmių frazių; informacijos pateikimo stilius parenkamas atsižvelgiant į tikslinę auditoriją; informacija pateikiama atsižvelgiant į vartotojo, o ne įmonės poreikius. „Galima tekstą parašyti labai painiai, o galima ir taip, kad ir asilui būtų aišku“, – iliustruoja UAB „Idea Code“ projektų vadovė Modesta Naciutė. 5. Kuo mažesnis krūvis atminčiai Sistema įsimena anksčiau jau įvestus kodus, pavadinimus, vietoje ir laiku pateikia veiksmui atlikti reikalingą informaciją; rodo ankstesnius pasirinkimus (pavyzdžiui, užsakinėjant skrydžio bilietus rodo datas) ir t. t. 6. Nuoseklumas Panašiose situacijose (pavyzdžiui, paspaudus tam tikrą mygtuką) sistema elgiasi vienodai; panašūs objektai (pavyzdžiui, lentelės) visame tinklalapyje pateikiami laikantis tų pačių principų. „Jeigu viename puslapyje į savo klientą kreipiatės „jūs“, taip pat į jį turėtumėte kreiptis ir kitame puslapyje“, – sako Naciutė. 7. Grįžtamasis ryšys Vartotojas atlikęs bet kokį veiksmą sulaukia grįžtamojo ryšio (tekstu ar vizualiai), patvirtinančio, kad sistema reaguoja į jo atliktą veiksmą, nors vartotojo pageidaujamas rezultatas dar ir nepasirodė ekrane. 8. Trumpiniai (angl. shortcuts) Sistema pritaikyta dažnai besilankančiam vartotojui – galimybė į jam svarbiausias vietas patekti nenueinant viso naujam vartotojui skirto kelio. 9. Klaidų prevencija Aiškiai matomi įspėjimai prieš veiksmus, kurie neatitaisomi; vartotojui įvedant duomenis – paaiškinimai apie reikalaujamą formatą (pavyzdžiui, datą, sumas ir kt.). 10. Suprantami pranešimai apie klaidas Konstruktyvūs, suprantami pranešimai apie klaidas: kodėl negalima eiti toliau, kaip išspręsti susidariusią situaciją ir pan. „Vienas iš pagrindinių patogumo naudotis punktų: negalima manyti, kad jeigu vartotojas padaro klaidą, tai jis ir yra kaltas. Ne, kalta sistema. Ji turi būti sukurta taip, kad vartotojas neturėtų galimybės padaryti klaidą, o jeigu ją ir padaro, turi aiškiai matyti, kaip ją ištaisyti“, – sako Naciutė. 11. Veiksminga paieška Paieška vizualiai panaši į vartotojo sąmonėje susiformavusią sampratą; gerai veikia ir atpažįsta dažniausias įvedimo klaidas (pavyzdžiui, „Klapėda“ vietoj „Klaipėda“) ir t. t. 12. Patogi navigacija Vartotojas gali lengvai suprasti informaciją apie savo buvimo tinklalapyje vietą, gali ją keisti; lankytos nuorodos pateikiamos kita spalva. „Navigacija yra judėjimas visame tinklalapyje. Tokį judėjimą galima palyginti su apsipirkimu prekybos centre, į kurį atėjęs matai tam tikras nuorodas – „Daržovės“, „Vaisiai“, „Gėrimai“ ir kt.“, – iliustruoja Naciutė. 13. Bendras išdėstymas ekrane ir techniniai aspektai Elementai grupuojami ir informacija pateikiama remiantis tyrimais apie žmogaus informacijos suvokimą (Geštalto psichologija) ir dėmesio paskirstymą ekrane; tinklalapis pritaikytas populiariausioms naršyklėms ir regėjimo negalią turintiems vartotojams. Visą straipsnį rasite Versus žurnale