EN
#15min.lt #analitika #ančiuko efektas #ančiuko sindromas #App Camp #atnaujinimas #bendradarbiavimas #bendravimas #Change by Design #co-discovery #darbo skelbimai #Delfi
#Delfi.lt #dizainas #dizaino analizė #dizaino atnaujinimas #dizaino metodai #dizaino šablonas #dizaino vertinimas #E. paslaugų tinkamumo naudotojams metodika #e.paslaugos #efektyvumas #EuroBasket #Facebook #General Tau Theory #geroji praktika #Global Service Jam #google #grafikas #IDEO #idioteka #ieskome dalyviu tyrimui #infodizainas #infografika #informacija #informacijos #informacijos dizainas #informacijos grafika #INOVATELL #interneto bankas #interneto svetainė #iPhone #kalbos aiškumas #Kalėdos #kiek kainuoja #klausimai #Klausimas TAU #krepšinis #Lietuva #Lietuva 2030 #lokacijos paslaugos #mobilieji įrenginiai #mokymai #naudotis #naudotojo sąsaja #navigacija #NK teismas #nuoseklumas #Omnitel #pakeitimai #paprastumas #pasaulinė usability diena #paslaugos patogumas #paslaugų dizainas #patarimai #patikimumas #patogumas #patogumo naudotis tyrimas #personalizacija #personalizavimas #platformos #portalas #prezentacijos skaidrės #programinė įranga #programuotojas #psichologijos teorijos #renginiai #renginių svetainės #savitarna #Sberbank #scenarijus #sistemos pakeitimai #skaitomumas #socialiniai tinklai #spalva #strategijos dokumentas #sveikinimas #teksto aiškumas #tendencijos #terminų naudojimas #tesktas #testavimas #Tim Brown #tinkamumas #tinkamumo revizija #tinkamumo testavimas #tinklalapiai #tinklalapis #tvarkaraštis #UI #UI patterns #usability #usability asociacija #usability expert #usability inspection #usability testas #usability testing #UsabilityLAB #user centered design #user experience #user interface #UX #ux futures #vakarėlis #valstybės pažangos strategija #Valstybės pažangos taryba #vartotojas #vartotojo sąsaja #vartotojų analizė #vartotojų sąveika #vartotojų testavimas #vartotojų tyrimai #Verslo klasė #VGTU #vienodumas #Vilnius #vizualizacija #Vyriausybė #Web akademija #world usability day #world usability day 2011 #world usability day 2012 #WUD 2011 #WUD 2012 #wud 2014 #WUD2010 #WUD2011 #WUD2012 #žmogaus ir kompiuterio sąveika #žmogaus ir roboto sąveika
more less
5 Search results:

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (4 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Šioje ketvirtoje ir paskutinėje atsakymo dalyje pateikiame šiek tiek įdomių dalykų apie mėgstamiausias žmonių spalvas. Mums patiems buvo įdomu sužinoti, ar teisybė, kad vyresnio amžiaus žmonėms pradeda patikti kitokios spalvos. Arba kad vyrai labiau mėgsta mėlyną spalvą, o moterys raudoną.

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (3 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Šioje trečioje atsakymo dalyje rašome apie neutralias spalvas. Neutralių spalvų sukuriamas įspūdis svetainių dizaine labai priklauso nuo to, su kokiomis spalvomis kartu yra naudojamos. Todėl vienareiškmiškai pasakyti, kad juoda ar balta spalva tinka būten tam tikro turinio svetainei nebūtų teisinga. Juoda spalva gali būti naudojama ir labai aštraus kontrasto įspūdžiui, ir labai elegantiškam dizainui kurti. Ji gali sukurti ir labai konservatyvų (ar net niūrų), ir labai modernų įspūdį. Viskas priklauso nuo to, su kokiomis kitomis spalvomis kartu naudojama juoda spalva. Tačiau reikia nepamiršti, kad juoda yra labiausiai įprasta tipografijos spalva, nes ja pateikiamas tekstas yra lengviausiai skaitomas. Todėl renkantis juodą, kaip pagrindinę svetainės, o ne teksto spalvą, reikia labai rimtos priežasties – pvz., kad stilius yra svarbiau už teksto skaitomumą svetainėje, kurios esminė informacija yra vaizdinė, o ne tekstinė.

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (2 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Šioje antroje atsakymo dalyje rašome apie šaltas spalvas. Šaltos spalvos svetainių dizaine tinka kai reikia ramybės ir profesionalumo įspūdžio. Šis teiginys yra moksliškai patvirtintas psichologiniu spalvų poveikiu. Kitas tyrimais patvirtintas teiginys, kad visos šios šaltos spalvos papuola į žmonių mėgstamiausių spalvų trejetuką. Mėlyna spalva simbolizuoja ramybę, atsakomybę, patikimumą. Tačiau mėlynos spalvos prasmė naudojant ją dizaine labai priklauso nuo pasirinkto atspalvio. Šviesiai mėlyna gali atpalaiduoti ir raminti, tamsiai mėlyna suteikti stabilumo ir pasitikėjimo jausmą, o ryškiai mėlyna net energizuoti (pvz. pažiūrėkite į greta esantį TAU paveikslėlį). Niekada nenaudokite mėlynos spalvos maisto produktų svetainėms – ši spalva slopina apetitą (čia ne stereotipas, o mokslo išvada).

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (1 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Trumpas atsakymas būtų, kad ne, nėra :) Na bent jau objektyviai teisingo rekomendacijų sąrašo nėra. Yra tik daug nuomonių ir stereotipų, kurie vienais klausimais yra moksliškai pagrįsti, o kitais (beje daugumoje atvejų) ne. Nors spalvų fiziologinis ir psichologinis poveikis yra ištirtas ir patvirtintas moksliškai, spalvų asociacijos su tam tikra tematika ar lytimi yra išmokimo ir socialinės aplinkos rezultatas, tačiau nebūtinai atitinka asmeninius žmogaus (šio straipsnio kontekste, jūsų svetainės kliento) spalvų pomėgius. Todėl šis straipsnis daugumoje atvejų tik apibendrina vyraujančius stereotipus... Juos pristatyti pakviečiau savo šeimyną.

Kokia spalva tinka?

Šiltos spalvos svetainių dizaine tinka kai reikia atvaizduoti energiją, judesį, linksmumą ir pritraukti dėmesį. Šis teiginys yra moksliškai patvirtintas psichologiniu spalvų poveikiu. Raudona spalva gerai tinka su maisto produktais ir maitinimu susijusiems tinklalapiams (moksliškai aiškinama maždaug taip: skatina aktyvumą ir metabolizmą, tuo tarsi sukelia apetitą). Taip pat tinka su šiluma ir jausmingumu susijusių produktų svetainėms. Dėl vakarų kultūrose susidariusios asociacijos su dėmesio atkreipimu (ir net draudimu atlikti veiksmus) svetainėse raudona taip pat tinka dėmesio atkreipimui. Tačiau kol kas nėra vieningos nuomonės dėl šios spalvos naudingumo veiksmų skatinimui svetainėse.

13 požymių pagal kuriuos vertinamas tinkamumas naudotis

Ištrauka iš straipsnio "www.anatomija" Versus žurnale (2006 10 06) 13 požymių, pagal kuriuos vertinamas tinklalapio ar programinės įrangos patogumas naudotis (eilės numeris nesusijęs su įtaka patogumui naudotis) 1. Vizualinis paprastumas ir suprantamumas Santūrus dėmesį traukiančių objektų skaičius, jų atitikimas vartotojo tikslams; piktogramų ir kontrolės elementų (mygtukų, įvedimo laukų ir t. t.) išvaizda ir elgesys atitinka vartotojo suvokimo modelį. 2. Skaitomumas Šriftas, jo dydis, kontrastas tarp šrifto ir fono spalvų, eilutės ilgis, tarpai tarp eilučių ir turinys pritaikyti skaityti ir skenuoti; vartotojas gali padidinti ar sumažinti šriftą iki jam reikiamo dydžio. 3. Veiksmų logikos paprastumas Veiksmų eiliškumas, galimybė šokinėti tarp atliekamų užduočių; peršokimai į kitus proceso etapus atitinka vartotojo suvokimo modelį ir lūkesčius. 4. Į vartotoją orientuota kalba Nevartojami sudėtingi terminai, vengiama gražiai skambančių, bet vartotojui bereikšmių frazių; informacijos pateikimo stilius parenkamas atsižvelgiant į tikslinę auditoriją; informacija pateikiama atsižvelgiant į vartotojo, o ne įmonės poreikius. „Galima tekstą parašyti labai painiai, o galima ir taip, kad ir asilui būtų aišku“, – iliustruoja UAB „Idea Code“ projektų vadovė Modesta Naciutė. 5. Kuo mažesnis krūvis atminčiai Sistema įsimena anksčiau jau įvestus kodus, pavadinimus, vietoje ir laiku pateikia veiksmui atlikti reikalingą informaciją; rodo ankstesnius pasirinkimus (pavyzdžiui, užsakinėjant skrydžio bilietus rodo datas) ir t. t. 6. Nuoseklumas Panašiose situacijose (pavyzdžiui, paspaudus tam tikrą mygtuką) sistema elgiasi vienodai; panašūs objektai (pavyzdžiui, lentelės) visame tinklalapyje pateikiami laikantis tų pačių principų. „Jeigu viename puslapyje į savo klientą kreipiatės „jūs“, taip pat į jį turėtumėte kreiptis ir kitame puslapyje“, – sako Naciutė. 7. Grįžtamasis ryšys Vartotojas atlikęs bet kokį veiksmą sulaukia grįžtamojo ryšio (tekstu ar vizualiai), patvirtinančio, kad sistema reaguoja į jo atliktą veiksmą, nors vartotojo pageidaujamas rezultatas dar ir nepasirodė ekrane. 8. Trumpiniai (angl. shortcuts) Sistema pritaikyta dažnai besilankančiam vartotojui – galimybė į jam svarbiausias vietas patekti nenueinant viso naujam vartotojui skirto kelio. 9. Klaidų prevencija Aiškiai matomi įspėjimai prieš veiksmus, kurie neatitaisomi; vartotojui įvedant duomenis – paaiškinimai apie reikalaujamą formatą (pavyzdžiui, datą, sumas ir kt.). 10. Suprantami pranešimai apie klaidas Konstruktyvūs, suprantami pranešimai apie klaidas: kodėl negalima eiti toliau, kaip išspręsti susidariusią situaciją ir pan. „Vienas iš pagrindinių patogumo naudotis punktų: negalima manyti, kad jeigu vartotojas padaro klaidą, tai jis ir yra kaltas. Ne, kalta sistema. Ji turi būti sukurta taip, kad vartotojas neturėtų galimybės padaryti klaidą, o jeigu ją ir padaro, turi aiškiai matyti, kaip ją ištaisyti“, – sako Naciutė. 11. Veiksminga paieška Paieška vizualiai panaši į vartotojo sąmonėje susiformavusią sampratą; gerai veikia ir atpažįsta dažniausias įvedimo klaidas (pavyzdžiui, „Klapėda“ vietoj „Klaipėda“) ir t. t. 12. Patogi navigacija Vartotojas gali lengvai suprasti informaciją apie savo buvimo tinklalapyje vietą, gali ją keisti; lankytos nuorodos pateikiamos kita spalva. „Navigacija yra judėjimas visame tinklalapyje. Tokį judėjimą galima palyginti su apsipirkimu prekybos centre, į kurį atėjęs matai tam tikras nuorodas – „Daržovės“, „Vaisiai“, „Gėrimai“ ir kt.“, – iliustruoja Naciutė. 13. Bendras išdėstymas ekrane ir techniniai aspektai Elementai grupuojami ir informacija pateikiama remiantis tyrimais apie žmogaus informacijos suvokimą (Geštalto psichologija) ir dėmesio paskirstymą ekrane; tinklalapis pritaikytas populiariausioms naršyklėms ir regėjimo negalią turintiems vartotojams. Visą straipsnį rasite Versus žurnale