...arba kaip teisingai atlikti naudotojų sąsajos pakeitimą Šią savaitę vieni aptarinėja Wikileaks kūrėjo areštą, kiti naują Google telefoną, o mes susidomėję stebime kaip žmonės reaguoja į Facebook vartotojų profilio sąsajos atnaujinimą. Būtent apie jį ir bus šis įrašas, pratęsiant ankstesnį Naudotojų sąsajos pakeitimas straipsnį, kuriame buvo rašoma kaip reikia (ir kaip nereikia) daryti pakeitimus, kad vartotojai teigiamai jos įvertintų. Prisiminkime istoriją. Po kiekvieno Facebook pakeitimo atsirasdavo nepasitenkinimo banga. Tačiau ruošiantis pastarajam Facebook atnaujinimui, matyt buvo kruopščiai atlikti namų darbai - išanalizuota ankstesnė patirtis bei padarytos, mano manymu, teisingos išvados. Pabandykime kartu pažiūrėti kodėl galime šį pavyzdį priskirti gerai praktikai.
World Usability Day 2010 Lietuvoje renginio metu kilo diskusija, ar reikia daryti pakeitimus sistemose, prie kurių žmonės jau priprato. Pabandykime išsiaiškinti kartu.
Keičiasi technologijos bei požiūris į jas, atsiranda naujos mados tendencijos, pasiūlomi nauji inovatoriški sprendimai ir t.t. Keičiasi ir pačios naudotojo sąsajos, tačiau dažniausiai naudotojo sąsajų pakeitimai nepavyksta lengvai. Žmonės būna įpratę naudotis sistema vienaip, o po pakeitimų jie dažnai verčiami naudotis sistema kitaip nei yra įpratę. Todėl natūraliai kyla nepasitenkinimo bangos. Vartotojai prašo grąžinti seną svetainės versiją. O naujos sistemos iniciatoriams susidaro įspūdis, kad vartotojai nenori pakeitimų.
Pavyzdžiui po 2008 m. muzikiniame socialiniame tinkle last.fm atliktų svetainės pasikeitimų, atsirado grupė "Bring back the old last.fm" ir daug panašaus pobūdžio grupių.
[caption id="attachment_366" align="aligcenter" width="351" caption="Bring back the old last.fm grupė"][/caption]