EN
#15min.lt #analitika #ančiuko efektas #ančiuko sindromas #App Camp #atnaujinimas #bendradarbiavimas #bendravimas #Change by Design #co-discovery #darbo skelbimai #Delfi
#Delfi.lt #dizainas #dizaino analizė #dizaino atnaujinimas #dizaino metodai #dizaino šablonas #dizaino vertinimas #E. paslaugų tinkamumo naudotojams metodika #e.paslaugos #efektyvumas #EuroBasket #Facebook #General Tau Theory #geroji praktika #Global Service Jam #google #grafikas #IDEO #idioteka #ieskome dalyviu tyrimui #infodizainas #infografika #informacija #informacijos #informacijos dizainas #informacijos grafika #INOVATELL #interneto bankas #interneto svetainė #iPhone #kalbos aiškumas #Kalėdos #kiek kainuoja #klausimai #Klausimas TAU #krepšinis #Lietuva #Lietuva 2030 #lokacijos paslaugos #mobilieji įrenginiai #mokymai #naudotis #naudotojo sąsaja #navigacija #NK teismas #nuoseklumas #Omnitel #pakeitimai #paprastumas #pasaulinė usability diena #paslaugos patogumas #paslaugų dizainas #patarimai #patikimumas #patogumas #patogumo naudotis tyrimas #personalizacija #personalizavimas #platformos #portalas #prezentacijos skaidrės #programinė įranga #programuotojas #psichologijos teorijos #renginiai #renginių svetainės #savitarna #Sberbank #scenarijus #sistemos pakeitimai #skaitomumas #socialiniai tinklai #spalva #strategijos dokumentas #sveikinimas #teksto aiškumas #tendencijos #terminų naudojimas #tesktas #testavimas #Tim Brown #tinkamumas #tinkamumo revizija #tinkamumo testavimas #tinklalapiai #tinklalapis #tvarkaraštis #UI #UI patterns #usability #usability asociacija #usability expert #usability inspection #usability testas #usability testing #UsabilityLAB #user centered design #user experience #user interface #UX #ux futures #vakarėlis #valstybės pažangos strategija #Valstybės pažangos taryba #vartotojas #vartotojo sąsaja #vartotojų analizė #vartotojų sąveika #vartotojų testavimas #vartotojų tyrimai #Verslo klasė #VGTU #vienodumas #Vilnius #vizualizacija #Vyriausybė #Web akademija #world usability day #world usability day 2011 #world usability day 2012 #WUD 2011 #WUD 2012 #wud 2014 #WUD2010 #WUD2011 #WUD2012 #žmogaus ir kompiuterio sąveika #žmogaus ir roboto sąveika
more less
4 Search results:

Ir vėl sveikiname su Pasauline usability diena!

Nov 08 2012 Idea Code Komanda

Šiemet Pasaulinės usability dienos tema - finansinių sistemų patogumas. Tema labai plati ir skirta ne tik finansinių paslaugų teikėjams, bet ir švietimo įstaigoms, žaidimų kūrėjams bei daugelio kitų sričių atstovams. Ši tema pasirinkta, nes tikimasi, kad ekonominių sunkumų metu finansų sistemų patogumas ir finansinės informacijos pateikimo aiškumas gali padėti žmonėms priimti geresnius sprendimus.

Ančiuko sindromas

... arba dar kartą apie tai, kodėl vartotojai nemėgsta naujų naudotojo sąsajų. Šį įrašą pradėkime nuo istorijos. Nobelio fiziologijos ir medicinos premijos laureatas Konrad Lorenz tyrinėdamas pilkąsias žąsis aprašė imprintingo (angl. imprint – įspaudas, žymė, pėdsakas) reiškinį. Mokslininkas parašė daug etologijos ir filosofijos knygų. Vienoje iš jų, kuri vadinasi „Karaliaus Saliamono žiedas“ (angl. King Solomon's Ring, vok. Er redete mit dem Vieh, den Vögeln und den Fischen), ir prasidėjo ančiuko sindromo (angl. Baby-Duck-Syndrome) arba ančiuko efekto istorija. Būtent ančiuko, nes dėl vertėjo kaltės „žąsiukai“ išverstame tekste tapo „ančiukais“. Sindromo esmė – ką tik išsiritęs žąsiukas pirmą pamatytą judantį objektą (net jei tas objektas yra ne žąsis) pripažįsta kaip mamą, seka jį ir bando atkartoti visus jo judesius. Stop. O prie ko čia naudotojo sąsajos?

2007.11.30 Verslo klasė: Vartotojas svarbiausias

Marta Kuzmickaitė 2007 11 30, V, Verslo klasė, Nr. 12, 88p. Beveik kasdien gali išgirsti apie atsirandančias vis naujas profesijas. Sakykim, "newsmaster" - "naujienų meistras", tai yra žmogus, savo tinklalapyje savaip aranžuojantis ir pateikiantis naujienas, "usability expert" - "patogumo vartoti ekspertas". Dviem atvejais iš trijų naujų profesijų ir specialybių atsiradimas susijęs su technologijų plėtra. Kuo užsiima, tarkim, patogumo vartoti ekspertas? Internete paieškoję, kas yra "usability", arba patogumas naudotis, rasime daug nekonkrečių frazių apie tai, kad žmogus ir jo poreikiai yra visų svarbiausias dalykas pasaulyje. Taip pat rasime nuorodų į sritis, kurios anksčiau atrodė priklausančios tokiems mokslams, amatams ar menams kaip ergonomika arba dizainas. Paaiškėja, kad "usability" - tai ir svarstymai, kaip patogiau lėktuvo tualeto kabinoje įtaisyti ritinėlį tualetinio popieriaus ir kiek bei kokių mygtukų turi būti lifto arba televizoriaus nuotolinio valdymo pultelyje. Tačiau vis dėlto dažniausiai šis terminas siejamas su pačiu internetu ir patogumu naudotis interneto svetainėmis. Profesija palyginti jauna, bet, atrodo, jau turinti nemenką paklausą ir Lietuvoje. "Verslo klasė" surado žmogų, galintį papasakoti apie patogumo vartoti interneto tinklalapius daigus ir želmenis Lietuvoje. Pakalbinome Modestą Naciutę, UAB "Idea code" patogumo naudotis projektų vadovę.

13 požymių pagal kuriuos vertinamas tinkamumas naudotis

Ištrauka iš straipsnio "www.anatomija" Versus žurnale (2006 10 06) 13 požymių, pagal kuriuos vertinamas tinklalapio ar programinės įrangos patogumas naudotis (eilės numeris nesusijęs su įtaka patogumui naudotis) 1. Vizualinis paprastumas ir suprantamumas Santūrus dėmesį traukiančių objektų skaičius, jų atitikimas vartotojo tikslams; piktogramų ir kontrolės elementų (mygtukų, įvedimo laukų ir t. t.) išvaizda ir elgesys atitinka vartotojo suvokimo modelį. 2. Skaitomumas Šriftas, jo dydis, kontrastas tarp šrifto ir fono spalvų, eilutės ilgis, tarpai tarp eilučių ir turinys pritaikyti skaityti ir skenuoti; vartotojas gali padidinti ar sumažinti šriftą iki jam reikiamo dydžio. 3. Veiksmų logikos paprastumas Veiksmų eiliškumas, galimybė šokinėti tarp atliekamų užduočių; peršokimai į kitus proceso etapus atitinka vartotojo suvokimo modelį ir lūkesčius. 4. Į vartotoją orientuota kalba Nevartojami sudėtingi terminai, vengiama gražiai skambančių, bet vartotojui bereikšmių frazių; informacijos pateikimo stilius parenkamas atsižvelgiant į tikslinę auditoriją; informacija pateikiama atsižvelgiant į vartotojo, o ne įmonės poreikius. „Galima tekstą parašyti labai painiai, o galima ir taip, kad ir asilui būtų aišku“, – iliustruoja UAB „Idea Code“ projektų vadovė Modesta Naciutė. 5. Kuo mažesnis krūvis atminčiai Sistema įsimena anksčiau jau įvestus kodus, pavadinimus, vietoje ir laiku pateikia veiksmui atlikti reikalingą informaciją; rodo ankstesnius pasirinkimus (pavyzdžiui, užsakinėjant skrydžio bilietus rodo datas) ir t. t. 6. Nuoseklumas Panašiose situacijose (pavyzdžiui, paspaudus tam tikrą mygtuką) sistema elgiasi vienodai; panašūs objektai (pavyzdžiui, lentelės) visame tinklalapyje pateikiami laikantis tų pačių principų. „Jeigu viename puslapyje į savo klientą kreipiatės „jūs“, taip pat į jį turėtumėte kreiptis ir kitame puslapyje“, – sako Naciutė. 7. Grįžtamasis ryšys Vartotojas atlikęs bet kokį veiksmą sulaukia grįžtamojo ryšio (tekstu ar vizualiai), patvirtinančio, kad sistema reaguoja į jo atliktą veiksmą, nors vartotojo pageidaujamas rezultatas dar ir nepasirodė ekrane. 8. Trumpiniai (angl. shortcuts) Sistema pritaikyta dažnai besilankančiam vartotojui – galimybė į jam svarbiausias vietas patekti nenueinant viso naujam vartotojui skirto kelio. 9. Klaidų prevencija Aiškiai matomi įspėjimai prieš veiksmus, kurie neatitaisomi; vartotojui įvedant duomenis – paaiškinimai apie reikalaujamą formatą (pavyzdžiui, datą, sumas ir kt.). 10. Suprantami pranešimai apie klaidas Konstruktyvūs, suprantami pranešimai apie klaidas: kodėl negalima eiti toliau, kaip išspręsti susidariusią situaciją ir pan. „Vienas iš pagrindinių patogumo naudotis punktų: negalima manyti, kad jeigu vartotojas padaro klaidą, tai jis ir yra kaltas. Ne, kalta sistema. Ji turi būti sukurta taip, kad vartotojas neturėtų galimybės padaryti klaidą, o jeigu ją ir padaro, turi aiškiai matyti, kaip ją ištaisyti“, – sako Naciutė. 11. Veiksminga paieška Paieška vizualiai panaši į vartotojo sąmonėje susiformavusią sampratą; gerai veikia ir atpažįsta dažniausias įvedimo klaidas (pavyzdžiui, „Klapėda“ vietoj „Klaipėda“) ir t. t. 12. Patogi navigacija Vartotojas gali lengvai suprasti informaciją apie savo buvimo tinklalapyje vietą, gali ją keisti; lankytos nuorodos pateikiamos kita spalva. „Navigacija yra judėjimas visame tinklalapyje. Tokį judėjimą galima palyginti su apsipirkimu prekybos centre, į kurį atėjęs matai tam tikras nuorodas – „Daržovės“, „Vaisiai“, „Gėrimai“ ir kt.“, – iliustruoja Naciutė. 13. Bendras išdėstymas ekrane ir techniniai aspektai Elementai grupuojami ir informacija pateikiama remiantis tyrimais apie žmogaus informacijos suvokimą (Geštalto psichologija) ir dėmesio paskirstymą ekrane; tinklalapis pritaikytas populiariausioms naršyklėms ir regėjimo negalią turintiems vartotojams. Visą straipsnį rasite Versus žurnale