EN
#15min.lt #analitika #ančiuko efektas #ančiuko sindromas #App Camp #atnaujinimas #bendradarbiavimas #bendravimas #Change by Design #co-discovery #darbo skelbimai #Delfi
#Delfi.lt #dizainas #dizaino analizė #dizaino atnaujinimas #dizaino metodai #dizaino šablonas #dizaino vertinimas #E. paslaugų tinkamumo naudotojams metodika #e.paslaugos #efektyvumas #EuroBasket #Facebook #General Tau Theory #geroji praktika #Global Service Jam #google #grafikas #IDEO #idioteka #ieskome dalyviu tyrimui #infodizainas #infografika #informacija #informacijos #informacijos dizainas #informacijos grafika #INOVATELL #interneto bankas #interneto svetainė #iPhone #kalbos aiškumas #Kalėdos #kiek kainuoja #klausimai #Klausimas TAU #krepšinis #Lietuva #Lietuva 2030 #lokacijos paslaugos #mobilieji įrenginiai #mokymai #naudotis #naudotojo sąsaja #navigacija #NK teismas #nuoseklumas #Omnitel #pakeitimai #paprastumas #pasaulinė usability diena #paslaugos patogumas #paslaugų dizainas #patarimai #patikimumas #patogumas #patogumo naudotis tyrimas #personalizacija #personalizavimas #platformos #portalas #prezentacijos skaidrės #programinė įranga #programuotojas #psichologijos teorijos #renginiai #renginių svetainės #savitarna #Sberbank #scenarijus #sistemos pakeitimai #skaitomumas #socialiniai tinklai #spalva #strategijos dokumentas #sveikinimas #teksto aiškumas #tendencijos #terminų naudojimas #tesktas #testavimas #Tim Brown #tinkamumas #tinkamumo revizija #tinkamumo testavimas #tinklalapiai #tinklalapis #tvarkaraštis #UI #UI patterns #usability #usability asociacija #usability expert #usability inspection #usability testas #usability testing #UsabilityLAB #user centered design #user experience #user interface #UX #ux futures #vakarėlis #valstybės pažangos strategija #Valstybės pažangos taryba #vartotojas #vartotojo sąsaja #vartotojų analizė #vartotojų sąveika #vartotojų testavimas #vartotojų tyrimai #Verslo klasė #VGTU #vienodumas #Vilnius #vizualizacija #Vyriausybė #Web akademija #world usability day #world usability day 2011 #world usability day 2012 #WUD 2011 #WUD 2012 #wud 2014 #WUD2010 #WUD2011 #WUD2012 #žmogaus ir kompiuterio sąveika #žmogaus ir roboto sąveika
more less
7 Search results:

Žodžiai turi prasmę: problemos projektuojant vartotojo sąsają

Sunku įsivaizduoti  žmogaus ir kompiuterio sąveikos procesą, kuriame visiškai nebūtų teksto.  Mygtukų tekstas, instrukcijos, iššokantys patarimai, pagalbos blokai – visa tai yra tekstinė informacija. Jei ši informacija yra nesuprantama (perkrauta, parašyta naudojant neaiškią terminologiją, su stilistinėmis klaidomis ir pan.), tai ar galima kalbėti apie tinkamumą (angl. usability)? Kažkada A. Mamontovas kartu su grupe Foje dainavo: „Žodžiai neturi prasmės jei tu juos tari tik šiaip sau...“.  Projektuojant naudotojo sąsają - priešingai, kiekvienas šiaip sau parašytas žodis įgauna prasmę, ir dažnai kuria neigiamą įspūdį apie sistemos kokybę.

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (4 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Šioje ketvirtoje ir paskutinėje atsakymo dalyje pateikiame šiek tiek įdomių dalykų apie mėgstamiausias žmonių spalvas. Mums patiems buvo įdomu sužinoti, ar teisybė, kad vyresnio amžiaus žmonėms pradeda patikti kitokios spalvos. Arba kad vyrai labiau mėgsta mėlyną spalvą, o moterys raudoną.

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (3 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Šioje trečioje atsakymo dalyje rašome apie neutralias spalvas. Neutralių spalvų sukuriamas įspūdis svetainių dizaine labai priklauso nuo to, su kokiomis spalvomis kartu yra naudojamos. Todėl vienareiškmiškai pasakyti, kad juoda ar balta spalva tinka būten tam tikro turinio svetainei nebūtų teisinga. Juoda spalva gali būti naudojama ir labai aštraus kontrasto įspūdžiui, ir labai elegantiškam dizainui kurti. Ji gali sukurti ir labai konservatyvų (ar net niūrų), ir labai modernų įspūdį. Viskas priklauso nuo to, su kokiomis kitomis spalvomis kartu naudojama juoda spalva. Tačiau reikia nepamiršti, kad juoda yra labiausiai įprasta tipografijos spalva, nes ja pateikiamas tekstas yra lengviausiai skaitomas. Todėl renkantis juodą, kaip pagrindinę svetainės, o ne teksto spalvą, reikia labai rimtos priežasties – pvz., kad stilius yra svarbiau už teksto skaitomumą svetainėje, kurios esminė informacija yra vaizdinė, o ne tekstinė.

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (2 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Šioje antroje atsakymo dalyje rašome apie šaltas spalvas. Šaltos spalvos svetainių dizaine tinka kai reikia ramybės ir profesionalumo įspūdžio. Šis teiginys yra moksliškai patvirtintas psichologiniu spalvų poveikiu. Kitas tyrimais patvirtintas teiginys, kad visos šios šaltos spalvos papuola į žmonių mėgstamiausių spalvų trejetuką. Mėlyna spalva simbolizuoja ramybę, atsakomybę, patikimumą. Tačiau mėlynos spalvos prasmė naudojant ją dizaine labai priklauso nuo pasirinkto atspalvio. Šviesiai mėlyna gali atpalaiduoti ir raminti, tamsiai mėlyna suteikti stabilumo ir pasitikėjimo jausmą, o ryškiai mėlyna net energizuoti (pvz. pažiūrėkite į greta esantį TAU paveikslėlį). Niekada nenaudokite mėlynos spalvos maisto produktų svetainėms – ši spalva slopina apetitą (čia ne stereotipas, o mokslo išvada).

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (1 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Trumpas atsakymas būtų, kad ne, nėra :) Na bent jau objektyviai teisingo rekomendacijų sąrašo nėra. Yra tik daug nuomonių ir stereotipų, kurie vienais klausimais yra moksliškai pagrįsti, o kitais (beje daugumoje atvejų) ne. Nors spalvų fiziologinis ir psichologinis poveikis yra ištirtas ir patvirtintas moksliškai, spalvų asociacijos su tam tikra tematika ar lytimi yra išmokimo ir socialinės aplinkos rezultatas, tačiau nebūtinai atitinka asmeninius žmogaus (šio straipsnio kontekste, jūsų svetainės kliento) spalvų pomėgius. Todėl šis straipsnis daugumoje atvejų tik apibendrina vyraujančius stereotipus... Juos pristatyti pakviečiau savo šeimyną.

Kokia spalva tinka?

Šiltos spalvos svetainių dizaine tinka kai reikia atvaizduoti energiją, judesį, linksmumą ir pritraukti dėmesį. Šis teiginys yra moksliškai patvirtintas psichologiniu spalvų poveikiu. Raudona spalva gerai tinka su maisto produktais ir maitinimu susijusiems tinklalapiams (moksliškai aiškinama maždaug taip: skatina aktyvumą ir metabolizmą, tuo tarsi sukelia apetitą). Taip pat tinka su šiluma ir jausmingumu susijusių produktų svetainėms. Dėl vakarų kultūrose susidariusios asociacijos su dėmesio atkreipimu (ir net draudimu atlikti veiksmus) svetainėse raudona taip pat tinka dėmesio atkreipimui. Tačiau kol kas nėra vieningos nuomonės dėl šios spalvos naudingumo veiksmų skatinimui svetainėse.

Naujoji komunikacija 2008 Nr 2: NK teismas

Mar 30 2008 Idea Code Komanda

NK teismas 2008 Nr 2 (218), Naujoji komunikacija, 68p. "Juokas juokais, bet laisvalaikį visiems norisi praleisti kuo produktyviau ir įdomiau. Kaip ir daugumą kitų dalykų, jį dabar galime planuoti ir internetu. O kad būtų patogiau tai daryti, mums į pagalbą atskuba įvairios pramogas, kultūrinius įvykius ir kitas laisvalaikio veiklos formas skelbiančios ir aprašančios interneto svetainės. Tad šįkart apžvelgsime tris iš jų – anonsas.lt, meniu.lt ir eb.lt." Vertinant šių portalų patogumą vartotojams savo nuomonę kartu su kitais specialistais išsakė Modesta Naciutė, UAB „Idea code“ projektų koordinatorė. Visą straipsnį galite parsisiųsti .pdf formatu (414 KB).

2007.11.30 Verslo klasė: Vartotojas svarbiausias

Marta Kuzmickaitė 2007 11 30, V, Verslo klasė, Nr. 12, 88p. Beveik kasdien gali išgirsti apie atsirandančias vis naujas profesijas. Sakykim, "newsmaster" - "naujienų meistras", tai yra žmogus, savo tinklalapyje savaip aranžuojantis ir pateikiantis naujienas, "usability expert" - "patogumo vartoti ekspertas". Dviem atvejais iš trijų naujų profesijų ir specialybių atsiradimas susijęs su technologijų plėtra. Kuo užsiima, tarkim, patogumo vartoti ekspertas? Internete paieškoję, kas yra "usability", arba patogumas naudotis, rasime daug nekonkrečių frazių apie tai, kad žmogus ir jo poreikiai yra visų svarbiausias dalykas pasaulyje. Taip pat rasime nuorodų į sritis, kurios anksčiau atrodė priklausančios tokiems mokslams, amatams ar menams kaip ergonomika arba dizainas. Paaiškėja, kad "usability" - tai ir svarstymai, kaip patogiau lėktuvo tualeto kabinoje įtaisyti ritinėlį tualetinio popieriaus ir kiek bei kokių mygtukų turi būti lifto arba televizoriaus nuotolinio valdymo pultelyje. Tačiau vis dėlto dažniausiai šis terminas siejamas su pačiu internetu ir patogumu naudotis interneto svetainėmis. Profesija palyginti jauna, bet, atrodo, jau turinti nemenką paklausą ir Lietuvoje. "Verslo klasė" surado žmogų, galintį papasakoti apie patogumo vartoti interneto tinklalapius daigus ir želmenis Lietuvoje. Pakalbinome Modestą Naciutę, UAB "Idea code" patogumo naudotis projektų vadovę.

Ieškome dalyvių svetainės patogumo naudotis tyrimui (2013 liepos 4-8 d.)

Tyrimo datos: 2013 liepos 4-8d. Kokių dalyvių ieškome

  • Vyrų ir moterų;
  • Studentų, dirbančių ir nedirbančių;
  • 20-70 metų amžiaus;
  • Kurie reguliariai naudojasi kompiuteriu ir internetu, tačiau nėra IT srities profesionalai;
  • Kurie gali skirti apie 1 val. laiko tyrimui liepos 4-8 dienomis (žinoma, už atlygį).