EN
#15min.lt #analitika #ančiuko efektas #ančiuko sindromas #App Camp #atnaujinimas #bendradarbiavimas #bendravimas #Change by Design #co-discovery #darbo skelbimai #Delfi
#Delfi.lt #dizainas #dizaino analizė #dizaino atnaujinimas #dizaino metodai #dizaino šablonas #dizaino vertinimas #E. paslaugų tinkamumo naudotojams metodika #e.paslaugos #efektyvumas #EuroBasket #Facebook #General Tau Theory #geroji praktika #Global Service Jam #google #grafikas #IDEO #idioteka #ieskome dalyviu tyrimui #infodizainas #infografika #informacija #informacijos #informacijos dizainas #informacijos grafika #INOVATELL #interneto bankas #interneto svetainė #iPhone #kalbos aiškumas #Kalėdos #kiek kainuoja #klausimai #Klausimas TAU #krepšinis #Lietuva #Lietuva 2030 #lokacijos paslaugos #mobilieji įrenginiai #mokymai #naudotis #naudotojo sąsaja #navigacija #NK teismas #nuoseklumas #Omnitel #pakeitimai #paprastumas #pasaulinė usability diena #paslaugos patogumas #paslaugų dizainas #patarimai #patikimumas #patogumas #patogumo naudotis tyrimas #personalizacija #personalizavimas #platformos #portalas #prezentacijos skaidrės #programinė įranga #programuotojas #psichologijos teorijos #renginiai #renginių svetainės #savitarna #Sberbank #scenarijus #sistemos pakeitimai #skaitomumas #socialiniai tinklai #spalva #strategijos dokumentas #sveikinimas #teksto aiškumas #tendencijos #terminų naudojimas #tesktas #testavimas #Tim Brown #tinkamumas #tinkamumo revizija #tinkamumo testavimas #tinklalapiai #tinklalapis #tvarkaraštis #UI #UI patterns #usability #usability asociacija #usability expert #usability inspection #usability testas #usability testing #UsabilityLAB #user centered design #user experience #user interface #UX #ux futures #vakarėlis #valstybės pažangos strategija #Valstybės pažangos taryba #vartotojas #vartotojo sąsaja #vartotojų analizė #vartotojų sąveika #vartotojų testavimas #vartotojų tyrimai #Verslo klasė #VGTU #vienodumas #Vilnius #vizualizacija #Vyriausybė #Web akademija #world usability day #world usability day 2011 #world usability day 2012 #WUD 2011 #WUD 2012 #wud 2014 #WUD2010 #WUD2011 #WUD2012 #žmogaus ir kompiuterio sąveika #žmogaus ir roboto sąveika
more less
12 Search results:

INOVATELL - kompiuterio valdymas neįgaliesiems be klaviatūros ir pelės

Nov 04 2013 Idea Code Komanda


VšĮ Valakupių reabilitacijos centras kartu su partneriais iš Lietuvos, Slovėnijos ir Portugalijos, pradėjo įgyvendinti Mokymosi visą gyvenimą programos Naujovių perkėlimo projektą "Inovatyvi bekontaktė technologija mokymuisi visą gyvenimą sunkią negalią turintiems žmonėms" (INOVATELL). Projekto partneriai: UAB Idea Code (Lietuva), Slovėnijos respublikos reabilitacijos institutas (Slovėnija), CRPG (Portugalija).

Žodžiai turi prasmę: problemos projektuojant vartotojo sąsają

Sunku įsivaizduoti  žmogaus ir kompiuterio sąveikos procesą, kuriame visiškai nebūtų teksto.  Mygtukų tekstas, instrukcijos, iššokantys patarimai, pagalbos blokai – visa tai yra tekstinė informacija. Jei ši informacija yra nesuprantama (perkrauta, parašyta naudojant neaiškią terminologiją, su stilistinėmis klaidomis ir pan.), tai ar galima kalbėti apie tinkamumą (angl. usability)? Kažkada A. Mamontovas kartu su grupe Foje dainavo: „Žodžiai neturi prasmės jei tu juos tari tik šiaip sau...“.  Projektuojant naudotojo sąsają - priešingai, kiekvienas šiaip sau parašytas žodis įgauna prasmę, ir dažnai kuria neigiamą įspūdį apie sistemos kokybę.

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (3 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Šioje trečioje atsakymo dalyje rašome apie neutralias spalvas. Neutralių spalvų sukuriamas įspūdis svetainių dizaine labai priklauso nuo to, su kokiomis spalvomis kartu yra naudojamos. Todėl vienareiškmiškai pasakyti, kad juoda ar balta spalva tinka būten tam tikro turinio svetainei nebūtų teisinga. Juoda spalva gali būti naudojama ir labai aštraus kontrasto įspūdžiui, ir labai elegantiškam dizainui kurti. Ji gali sukurti ir labai konservatyvų (ar net niūrų), ir labai modernų įspūdį. Viskas priklauso nuo to, su kokiomis kitomis spalvomis kartu naudojama juoda spalva. Tačiau reikia nepamiršti, kad juoda yra labiausiai įprasta tipografijos spalva, nes ja pateikiamas tekstas yra lengviausiai skaitomas. Todėl renkantis juodą, kaip pagrindinę svetainės, o ne teksto spalvą, reikia labai rimtos priežasties – pvz., kad stilius yra svarbiau už teksto skaitomumą svetainėje, kurios esminė informacija yra vaizdinė, o ne tekstinė.

Infografika: kiek kainuoja benzinas?

Jan 20 2011 Idea Code Komanda

Ar kada pagalvojote, kad už benziną mokame per daug? Aš apie tai pagalvoju kiekvieną kartą užsukusi į benzino kolonėlę nuo tada, kai praėjusių metų pabaigoje benzino kainos stipriai „šoktelėjo“ į viršų. Tačiau informacijos, kuri aiškiai atsakytų į klausimą, „ar iš tikro per daug“ nepavyko rasti. Taigi pasitarę su kolegomis nusprendėme atlikti eksperimentą. Pusdienis paieškos internete, statistikos duomenų bazėse ir bendravimo su Excel‘iu, dar pusdienis grafiniam dizainui ir štai rezultatas. Negalime atsistebėti infografikos (angl. information graphics arba infographics) galia. Juk ta pati informacija lentelėje taip greitai ir aiškiai neparodytų kokioje beviltiškoje situacijoje iš tikro esame. O į paveiksliuką užtenka žvilgtelėti ... Kiek litrų benzino per mėn. įperkama

Klausimas TAU (1): DELFI dizaino atnaujinimas

Klausimas TAU: Sveikas Tau. Kaip tikriausiai pastebėjai ir tu, pasikeitė portalo delfi.lt išvaizda. Ir ta išvaizda labai jau panaiši į 15min.lt, kurią per paskutinę Usability dieną labai jau aršiai vietiniai specialistai kritikavo. Tad klausimas - tai delfi klaida ar klydo Usability dienos lankytojai? Ir ar sulauksim Facebook'e grupės "Gražinkit seną Delfi"? :)
Dėkui už klausimą. Kalbant apie dizaino pakeitimus, Delfi.lt portalui jau senai reikėjo atsinaujinti ir tai, kad jie pagaliau „išdrįso“, tikrai sveikintina. Taigi, pats atnaujinimo sprendimas nėra klaida, tačiau klausimas ar buvo padaryta klaidų įgyvendinant atnaujinimą?

2010 tendencijos ir geri pavyzdžiai

Pavargome kritikuoti... Todėl šis šventinis straipsnis apie tai, kas gero įvyko Lietuvos internete 2010-aisiais. Nesistengėme sudarinėti geriausių topo, o tiesiog surašėme mūsų komandos dėmesį atkreipusius 2010 metais sukurtus arba atnaujintus projektus, kurie atitinka tarptautines "user experience" tendencijas.

Sprendėme remdamiesi dviem pagrindiniais kriterijais. Projektas turėjo aiškiai atspindėti tam tikrą rinkoje vyraujančią "user experience" tendenciją (ir pakankamai kokybiškai ją įgyvendinti), o vartotojo sąsajoje neturėjo būti esminių problemų, dėl kurių norėtųsi kuo greičiau pabėgti iš tos svetainės.

Co-discovery - vartotojo patyrimo testavimo metodas

Lapkričio mėnesį 44 pasaulio šalyse, tarp jų ir Lietuvoje, įvyko daugiau nei 150 World Usability Day renginių, kurių metu buvo pristatyta daug įdomios medžiagos. Šią savaitę peržiūrinėjau Maskvoje vykusio WUD renginio įrašus. Renginys pasirodė ganėtinai įdomus, buvo maždaug 15 pranešimų ir dar keletas praktinių užsiėmimų. Man labiausiai patiko Mail.ru atstovės Ksenijos Sterninos (rus. Ксения Стернина) pranešimas apie co-discovery - kaip vartotojo patyrimo testavimo metodą. Tiesą pasakius, iki šiol apie šį metodą ir jo pritaikymą vartotojo patyrimo testavime girdėjau labai mažai. Įsivaizdavau jį kaip mokymosi metodą, kai besimokantieji suskirstomi į poras arba mažas grupeles ir, atlikdami tam tikras užduotis, mokosi vienas iš kito.

Ar atnaujinote savo Facebook profilį?

...arba kaip teisingai atlikti naudotojų sąsajos pakeitimą Šią savaitę vieni aptarinėja Wikileaks kūrėjo areštą, kiti naują Google telefoną, o mes susidomėję stebime kaip žmonės reaguoja į Facebook vartotojų profilio sąsajos atnaujinimą. Būtent apie jį ir bus šis įrašas, pratęsiant ankstesnį Naudotojų sąsajos pakeitimas straipsnį, kuriame buvo rašoma kaip reikia (ir kaip nereikia) daryti pakeitimus, kad vartotojai teigiamai jos įvertintų. Prisiminkime istoriją. Po kiekvieno Facebook pakeitimo atsirasdavo nepasitenkinimo banga. Tačiau ruošiantis pastarajam Facebook atnaujinimui, matyt buvo kruopščiai atlikti namų darbai - išanalizuota ankstesnė patirtis bei padarytos, mano manymu, teisingos išvados. Pabandykime kartu pažiūrėti kodėl galime šį pavyzdį priskirti gerai praktikai.

Idioteka: OMNITEL informacijos patikimumas

(arba dar kitaip pagal originalią necezūruotą pavadinimo versiją - "Bendrojo sąpročio krizė") Artėja World Usability Day 2010. Šiemet dienos tema yra komunikacija (visomis įmanomomis prasmėmis). Tad ta proga ir idiotekos įrašas komunikacijos tema. Pastaruoju metu žodis „komunikacija“ man asocijuojasi su... OMNITEL. Ne, ne dėl kokios neįtikėtinai išradingos ir paveikios reklaminės kampanijos. Ir ne dėl ypatingai geros ryšio kokybės. Dėl ko tuomet? Ogi dėl kelis mėnesius trunkančios MISkomunikacijos, kuri, jei pažvelgsime pro patogumo naudotis, paslaugų dizaino ar paprasčiausio bendrojo sąpročio akinius, spaudžia graudžias ašaras. Priešistorė Važiuodama į Pietų Korėją galvojau, kaip čia suktis, kad būčiau pasiekiama lietuvišku numeriu. Pasitikrinau – vienas padoriausių tarptinklinio ryšio variantų buvo likti su OMNITEL, vežtis savo 3G dažnyje veikiantį telefoną ir Korėjoje naudotis KTF operatoriaus paslaugomis. Pasitikrinau kainas – SMS siuntimas buvo 0,37 Lt. Rojus, ar ne? Fainas tas OMNITEL. Laikas bėgo (beje kalbu ne apie dienas ar savaites, o mėnesius, metus), laikas nuo laiko patikrindavau informaciją OMNITEL tinklalapyje ir patikliai apmokėdavau sąskaitas. Kol vieną dieną (šiemet gegužę grįžusi į Lietuvą) prisireikė detalios išklotinės. Net nustėrau – pasirodo, OMNITEL už kiekvieną SMS iš manęs lupa po 0,86 Lt (be PVM). Na, galvoju, gal kainos pasikeitė, o aš žiopla blondinė kalu SMS neskaičiuodama. Pasižiūriu tinklalapį, matau vaizdą tokį: [caption id="attachment_306" align="alignnone" width="600" caption="Vieno iš OMNITEL partnerių Pietų Korėjoje paslaugų tarifai"]Vieno iš OMNITEL partnerių Pietų Korėjoje tarifai[/caption]

Idioteka: serverio paslaugos užsakymas

Oct 21 2010 Idea Code Komanda

Situacija: Užsakinėju virtualaus serverio paslaugą jau ne pirmą kartą. Teko užsakinėti pas įvairius tiekėjus įvairiose sistemose, tačiau visos jos turi paprastus įrankius, kuriais net ir ne IT specialistas lengvai gali valdyti domenus, todėl nemanau, kad tam reikia gaišinti programuotojų laiką. Šiuo konkrečiu atveju Hostex turi Plėsk įrankį, kuris taikomas visiems planams pradedant nuo VD-S ... Bent jau aš taip maniau žiūrėdama į lentelę...

Ar yra patogūs vartotojui jūsų įmonės tinklalapiai?

Oct 16 2006 Idea Code Komanda

Modesta Naciutė, Verslo žinos (Mano verslas), 2006 10 16 Vakaruose patogumo naudotis tinklalapiais tyrimai nieko nebestebina. Kodėl? Nes įmonės akivaizdžiai įsitikino, kiek pinigų sutaupoma į tinklalapio kūrimo procesą įtraukiant žmogų, kuris juo naudosis – vartotoją. Pasenusią nuostatą „gražu, vadinasi, – gerai“ tinklalapių pasaulyje pakeitė „patogu ir gražu, vadinasi, – gerai“.

13 požymių pagal kuriuos vertinamas tinkamumas naudotis

Ištrauka iš straipsnio "www.anatomija" Versus žurnale (2006 10 06) 13 požymių, pagal kuriuos vertinamas tinklalapio ar programinės įrangos patogumas naudotis (eilės numeris nesusijęs su įtaka patogumui naudotis) 1. Vizualinis paprastumas ir suprantamumas Santūrus dėmesį traukiančių objektų skaičius, jų atitikimas vartotojo tikslams; piktogramų ir kontrolės elementų (mygtukų, įvedimo laukų ir t. t.) išvaizda ir elgesys atitinka vartotojo suvokimo modelį. 2. Skaitomumas Šriftas, jo dydis, kontrastas tarp šrifto ir fono spalvų, eilutės ilgis, tarpai tarp eilučių ir turinys pritaikyti skaityti ir skenuoti; vartotojas gali padidinti ar sumažinti šriftą iki jam reikiamo dydžio. 3. Veiksmų logikos paprastumas Veiksmų eiliškumas, galimybė šokinėti tarp atliekamų užduočių; peršokimai į kitus proceso etapus atitinka vartotojo suvokimo modelį ir lūkesčius. 4. Į vartotoją orientuota kalba Nevartojami sudėtingi terminai, vengiama gražiai skambančių, bet vartotojui bereikšmių frazių; informacijos pateikimo stilius parenkamas atsižvelgiant į tikslinę auditoriją; informacija pateikiama atsižvelgiant į vartotojo, o ne įmonės poreikius. „Galima tekstą parašyti labai painiai, o galima ir taip, kad ir asilui būtų aišku“, – iliustruoja UAB „Idea Code“ projektų vadovė Modesta Naciutė. 5. Kuo mažesnis krūvis atminčiai Sistema įsimena anksčiau jau įvestus kodus, pavadinimus, vietoje ir laiku pateikia veiksmui atlikti reikalingą informaciją; rodo ankstesnius pasirinkimus (pavyzdžiui, užsakinėjant skrydžio bilietus rodo datas) ir t. t. 6. Nuoseklumas Panašiose situacijose (pavyzdžiui, paspaudus tam tikrą mygtuką) sistema elgiasi vienodai; panašūs objektai (pavyzdžiui, lentelės) visame tinklalapyje pateikiami laikantis tų pačių principų. „Jeigu viename puslapyje į savo klientą kreipiatės „jūs“, taip pat į jį turėtumėte kreiptis ir kitame puslapyje“, – sako Naciutė. 7. Grįžtamasis ryšys Vartotojas atlikęs bet kokį veiksmą sulaukia grįžtamojo ryšio (tekstu ar vizualiai), patvirtinančio, kad sistema reaguoja į jo atliktą veiksmą, nors vartotojo pageidaujamas rezultatas dar ir nepasirodė ekrane. 8. Trumpiniai (angl. shortcuts) Sistema pritaikyta dažnai besilankančiam vartotojui – galimybė į jam svarbiausias vietas patekti nenueinant viso naujam vartotojui skirto kelio. 9. Klaidų prevencija Aiškiai matomi įspėjimai prieš veiksmus, kurie neatitaisomi; vartotojui įvedant duomenis – paaiškinimai apie reikalaujamą formatą (pavyzdžiui, datą, sumas ir kt.). 10. Suprantami pranešimai apie klaidas Konstruktyvūs, suprantami pranešimai apie klaidas: kodėl negalima eiti toliau, kaip išspręsti susidariusią situaciją ir pan. „Vienas iš pagrindinių patogumo naudotis punktų: negalima manyti, kad jeigu vartotojas padaro klaidą, tai jis ir yra kaltas. Ne, kalta sistema. Ji turi būti sukurta taip, kad vartotojas neturėtų galimybės padaryti klaidą, o jeigu ją ir padaro, turi aiškiai matyti, kaip ją ištaisyti“, – sako Naciutė. 11. Veiksminga paieška Paieška vizualiai panaši į vartotojo sąmonėje susiformavusią sampratą; gerai veikia ir atpažįsta dažniausias įvedimo klaidas (pavyzdžiui, „Klapėda“ vietoj „Klaipėda“) ir t. t. 12. Patogi navigacija Vartotojas gali lengvai suprasti informaciją apie savo buvimo tinklalapyje vietą, gali ją keisti; lankytos nuorodos pateikiamos kita spalva. „Navigacija yra judėjimas visame tinklalapyje. Tokį judėjimą galima palyginti su apsipirkimu prekybos centre, į kurį atėjęs matai tam tikras nuorodas – „Daržovės“, „Vaisiai“, „Gėrimai“ ir kt.“, – iliustruoja Naciutė. 13. Bendras išdėstymas ekrane ir techniniai aspektai Elementai grupuojami ir informacija pateikiama remiantis tyrimais apie žmogaus informacijos suvokimą (Geštalto psichologija) ir dėmesio paskirstymą ekrane; tinklalapis pritaikytas populiariausioms naršyklėms ir regėjimo negalią turintiems vartotojams. Visą straipsnį rasite Versus žurnale