EN
#15min.lt #analitika #ančiuko efektas #ančiuko sindromas #App Camp #atnaujinimas #bendradarbiavimas #bendravimas #Change by Design #co-discovery #darbo skelbimai #Delfi
#Delfi.lt #dizainas #dizaino analizė #dizaino atnaujinimas #dizaino metodai #dizaino šablonas #dizaino vertinimas #E. paslaugų tinkamumo naudotojams metodika #e.paslaugos #efektyvumas #EuroBasket #Facebook #General Tau Theory #geroji praktika #Global Service Jam #google #grafikas #IDEO #idioteka #ieskome dalyviu tyrimui #infodizainas #infografika #informacija #informacijos #informacijos dizainas #informacijos grafika #INOVATELL #interneto bankas #interneto svetainė #iPhone #kalbos aiškumas #Kalėdos #kiek kainuoja #klausimai #Klausimas TAU #krepšinis #Lietuva #Lietuva 2030 #lokacijos paslaugos #mobilieji įrenginiai #mokymai #naudotis #naudotojo sąsaja #navigacija #NK teismas #nuoseklumas #Omnitel #pakeitimai #paprastumas #pasaulinė usability diena #paslaugos patogumas #paslaugų dizainas #patarimai #patikimumas #patogumas #patogumo naudotis tyrimas #personalizacija #personalizavimas #platformos #portalas #prezentacijos skaidrės #programinė įranga #programuotojas #psichologijos teorijos #renginiai #renginių svetainės #savitarna #Sberbank #scenarijus #sistemos pakeitimai #skaitomumas #socialiniai tinklai #spalva #strategijos dokumentas #sveikinimas #teksto aiškumas #tendencijos #terminų naudojimas #tesktas #testavimas #Tim Brown #tinkamumas #tinkamumo revizija #tinkamumo testavimas #tinklalapiai #tinklalapis #tvarkaraštis #UI #UI patterns #usability #usability asociacija #usability expert #usability inspection #usability testas #usability testing #UsabilityLAB #user centered design #user experience #user interface #UX #ux futures #vakarėlis #valstybės pažangos strategija #Valstybės pažangos taryba #vartotojas #vartotojo sąsaja #vartotojų analizė #vartotojų sąveika #vartotojų testavimas #vartotojų tyrimai #Verslo klasė #VGTU #vienodumas #Vilnius #vizualizacija #Vyriausybė #Web akademija #world usability day #world usability day 2011 #world usability day 2012 #WUD 2011 #WUD 2012 #wud 2014 #WUD2010 #WUD2011 #WUD2012 #žmogaus ir kompiuterio sąveika #žmogaus ir roboto sąveika
more less
36 Search results:

Pristatytas INOVATELL įrankis – bekontaktis kompiuterio valdymas

Sep 25 2015 Idea Code Komanda

2015 m. rugsėjo 10 d. Vilniuje Valakupių reabilitacijos centras surengė tarptautinę konferenciją „Inovatyvi bekontaktė technologija mokymuisi visą gyvenimą sunkią negalią turintiems žmonėms“, kurios metu pristatė sunkiausią fizinę negalią turintiems asmenims sukurtą bekontaktę kompiuterio valdymo programą bei kompiuterinio raštingumo mokymosi medžiagą.


Ieškome UX architektų

Nov 05 2014 Idea Code Komanda

Plečiame komandą ir ieškome UX architektų geros naudotojų patirties projektavimui mobiliems įrenginiams. Susidomėjusius prašome atsiųsti savo CV, darbų portfolio ir kontaktinę informaciją adresu info@ideacode.eu

Ieškome UI dizainerių

Nov 05 2014 Idea Code Komanda

Plečiame komandą ir ieškome UI dizainerių, mėgstančių ir norinčių kurti naudotojų sąsajų dizainus mobiliems įrenginiams. Susidomėjusius prašome atsiųsti savo CV, darbų portfolio ir kontaktinę informaciją adresu info@ideacode.eu

E. paslaugų tinkamumo naudotojams metodika

Pristatome E. paslaugų tinkamumo naudotojams metodikos rinkinį elektroniniu formatu: epaslaugos.ideacode.lt. Rinkinį sudaro pagrindinis metodikos dokumentas, tinkamumo problemų sprendimo gairės ir šios metodikos naudojimo viešųjų pirkimų metu rekomendacijos.

INOVATELL - kompiuterio valdymas neįgaliesiems be klaviatūros ir pelės

Nov 04 2013 Idea Code Komanda


VšĮ Valakupių reabilitacijos centras kartu su partneriais iš Lietuvos, Slovėnijos ir Portugalijos, pradėjo įgyvendinti Mokymosi visą gyvenimą programos Naujovių perkėlimo projektą "Inovatyvi bekontaktė technologija mokymuisi visą gyvenimą sunkią negalią turintiems žmonėms" (INOVATELL). Projekto partneriai: UAB Idea Code (Lietuva), Slovėnijos respublikos reabilitacijos institutas (Slovėnija), CRPG (Portugalija).

Ieškome dalyvių svetainės patogumo naudotis tyrimui (2013 liepos 4-8 d.)

Tyrimo datos: 2013 liepos 4-8d. Kokių dalyvių ieškome

  • Vyrų ir moterų;
  • Studentų, dirbančių ir nedirbančių;
  • 20-70 metų amžiaus;
  • Kurie reguliariai naudojasi kompiuteriu ir internetu, tačiau nėra IT srities profesionalai;
  • Kurie gali skirti apie 1 val. laiko tyrimui liepos 4-8 dienomis (žinoma, už atlygį).

World Usability Day 2011 Lietuvoje - lapkričio 10d.

Lapkričio 10 d. 18 val. vėl kviečiame pažymėti World Usability Day 2011. Šių metų renginys skirtas neformaliam bendravimui usability, ir ypač mobilių sprendimų usability, temomis. Šiemet World Usability Day beveik sutampa su App Camp savaitgaliu, todėl nusprendėme renginį skirti pagalbai App Camp komandoms ruošiantis produktyviam savaitgalio darbui. Taigi, jei planuojate dalyvauti App Camp ir turite klausimų apie mobilių programėlių naudotojo sąsajos projektavimą, patogumą ar dizainą, laukiame jūsų World Usability Day Lietuvoje renginyje.

Žodžiai turi prasmę: problemos projektuojant vartotojo sąsają

Sunku įsivaizduoti  žmogaus ir kompiuterio sąveikos procesą, kuriame visiškai nebūtų teksto.  Mygtukų tekstas, instrukcijos, iššokantys patarimai, pagalbos blokai – visa tai yra tekstinė informacija. Jei ši informacija yra nesuprantama (perkrauta, parašyta naudojant neaiškią terminologiją, su stilistinėmis klaidomis ir pan.), tai ar galima kalbėti apie tinkamumą (angl. usability)? Kažkada A. Mamontovas kartu su grupe Foje dainavo: „Žodžiai neturi prasmės jei tu juos tari tik šiaip sau...“.  Projektuojant naudotojo sąsają - priešingai, kiekvienas šiaip sau parašytas žodis įgauna prasmę, ir dažnai kuria neigiamą įspūdį apie sistemos kokybę.

Infografika: Lietuva 2030 strategija

Valstybės pažangos strategija „Lietuva 2030“ parengta ir grindžiama žmonių siūlymais ir mintimis. Daugiau kaip tūkstantis idėjų virto dvidešimtmetį apimančiu šalies raidos dokumentu. Šiuo dokumentu siekiama pažadinti visuomenės ir kiekvieno jos nario kūrybiškumą, susitelkti prie idėjų, kurios padėtų Lietuvai tapti modernia, veržlia, atvira pasauliui, puoselėjančia savo nacionalinį tapatumą šalimi.

Vartotojų testavimas vakarėlyje

Laikas nuo laiko vis išgirstu nuomonę, kad vartotojų testavimas yra brangus malonumas, todėl nusprendžiau šią nuomonę paneigti. Besiruošdamas dalyvavimui UsabilityLab organizuotame Sberbank naujo dizaino idėjų konkurse atlikau 2 vartotojų testavimus po 24 žmones. Kaip manote kiek kainavo šis testavimas? Atsakymas gali kai ką nustebinti.

Tinkamumo ekspertai ar vartotojai?

... arba dar kartą apie amžiną temą: kas geriau – tinkamumo ekspertų nuomonė ar realių vartotojų testas. Šiuo klausimu tenka diskutuoti stebėtinai dažnai ir daug. Jis yra vienas dažniausiai užduodamų klausimų mūsų vartotojų testavimo mokymų metu, todėl nusprendėme dar kartą apžvelgti už ir prieš argumentus. Viena nuomonių stovykla teigia, kad tinkamumo testavimas (angl. usability testing) yra nereikalingas, jei svetainę, programą ar kitą sistemą įvertino ir parašė rekomendacijas tinkamumo srities specialistas. Šią nuomonę bandoma pagrįsti tuo, kad žmonės yra pakankamai lengvai nuspėjami, todėl savo srities specialistas turėtų pastebėti ir įvertinti tinkamumo problemas. Tai tiesa, bet tik iš dalies.

UsabilityLAB konkurso rezultatai ir sveikinimai kolegai!

Mūsų UI dizaineris Igor dalyvavo UsabilityLAB surengtame konkurse ateities Sberbank interneto banko naudotojų sąsajos dizaino idėjoms ir pateko į geriausiųjų 5-ką iš daugiau nei 70 dalyvių. Sveikiname!

Kovo 11-13d. vyks Global Service Jam Vilnius 2011

Feb 21 2011 Idea Code Komanda

Turime gerą žinią paslaugų dizainu ir kokybe besidomintiems asmenims ir organizacijoms. Šių metų kovo 11-13d. vyks Global Service Jam Vilnius 2011 renginys. Global Service Jam - tai pasaulinis renginių, vykstančių tą pačią dieną įvairiose pasaulio vietose, tinklas. Sužavėti galimybės platinti žinią apie patogių ir inovatyvių paslaugų dizaino discipliną, nusprendėme organizuoti šį renginį ir Lietuvoje. Registracija į renginį vyksta Global Service Jam Vilnius 2011 Facebook renginio puslapyje.

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (4 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Šioje ketvirtoje ir paskutinėje atsakymo dalyje pateikiame šiek tiek įdomių dalykų apie mėgstamiausias žmonių spalvas. Mums patiems buvo įdomu sužinoti, ar teisybė, kad vyresnio amžiaus žmonėms pradeda patikti kitokios spalvos. Arba kad vyrai labiau mėgsta mėlyną spalvą, o moterys raudoną.

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (3 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Šioje trečioje atsakymo dalyje rašome apie neutralias spalvas. Neutralių spalvų sukuriamas įspūdis svetainių dizaine labai priklauso nuo to, su kokiomis spalvomis kartu yra naudojamos. Todėl vienareiškmiškai pasakyti, kad juoda ar balta spalva tinka būten tam tikro turinio svetainei nebūtų teisinga. Juoda spalva gali būti naudojama ir labai aštraus kontrasto įspūdžiui, ir labai elegantiškam dizainui kurti. Ji gali sukurti ir labai konservatyvų (ar net niūrų), ir labai modernų įspūdį. Viskas priklauso nuo to, su kokiomis kitomis spalvomis kartu naudojama juoda spalva. Tačiau reikia nepamiršti, kad juoda yra labiausiai įprasta tipografijos spalva, nes ja pateikiamas tekstas yra lengviausiai skaitomas. Todėl renkantis juodą, kaip pagrindinę svetainės, o ne teksto spalvą, reikia labai rimtos priežasties – pvz., kad stilius yra svarbiau už teksto skaitomumą svetainėje, kurios esminė informacija yra vaizdinė, o ne tekstinė.

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (2 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Šioje antroje atsakymo dalyje rašome apie šaltas spalvas. Šaltos spalvos svetainių dizaine tinka kai reikia ramybės ir profesionalumo įspūdžio. Šis teiginys yra moksliškai patvirtintas psichologiniu spalvų poveikiu. Kitas tyrimais patvirtintas teiginys, kad visos šios šaltos spalvos papuola į žmonių mėgstamiausių spalvų trejetuką. Mėlyna spalva simbolizuoja ramybę, atsakomybę, patikimumą. Tačiau mėlynos spalvos prasmė naudojant ją dizaine labai priklauso nuo pasirinkto atspalvio. Šviesiai mėlyna gali atpalaiduoti ir raminti, tamsiai mėlyna suteikti stabilumo ir pasitikėjimo jausmą, o ryškiai mėlyna net energizuoti (pvz. pažiūrėkite į greta esantį TAU paveikslėlį). Niekada nenaudokite mėlynos spalvos maisto produktų svetainėms – ši spalva slopina apetitą (čia ne stereotipas, o mokslo išvada).

Klausimas TAU (2): kokia spalva tinka interneto svetainei (1 dalis)

Klausimas TAU: Gal yra kažkur rekomendacijos kokiai tikslinei auditorijai kokios tinka spalvos interneto svetainėse? Pvz: Verslui - mėlyna, moterims?
Trumpas atsakymas būtų, kad ne, nėra :) Na bent jau objektyviai teisingo rekomendacijų sąrašo nėra. Yra tik daug nuomonių ir stereotipų, kurie vienais klausimais yra moksliškai pagrįsti, o kitais (beje daugumoje atvejų) ne. Nors spalvų fiziologinis ir psichologinis poveikis yra ištirtas ir patvirtintas moksliškai, spalvų asociacijos su tam tikra tematika ar lytimi yra išmokimo ir socialinės aplinkos rezultatas, tačiau nebūtinai atitinka asmeninius žmogaus (šio straipsnio kontekste, jūsų svetainės kliento) spalvų pomėgius. Todėl šis straipsnis daugumoje atvejų tik apibendrina vyraujančius stereotipus... Juos pristatyti pakviečiau savo šeimyną.

Kokia spalva tinka?

Šiltos spalvos svetainių dizaine tinka kai reikia atvaizduoti energiją, judesį, linksmumą ir pritraukti dėmesį. Šis teiginys yra moksliškai patvirtintas psichologiniu spalvų poveikiu. Raudona spalva gerai tinka su maisto produktais ir maitinimu susijusiems tinklalapiams (moksliškai aiškinama maždaug taip: skatina aktyvumą ir metabolizmą, tuo tarsi sukelia apetitą). Taip pat tinka su šiluma ir jausmingumu susijusių produktų svetainėms. Dėl vakarų kultūrose susidariusios asociacijos su dėmesio atkreipimu (ir net draudimu atlikti veiksmus) svetainėse raudona taip pat tinka dėmesio atkreipimui. Tačiau kol kas nėra vieningos nuomonės dėl šios spalvos naudingumo veiksmų skatinimui svetainėse.

Ančiuko sindromas

... arba dar kartą apie tai, kodėl vartotojai nemėgsta naujų naudotojo sąsajų. Šį įrašą pradėkime nuo istorijos. Nobelio fiziologijos ir medicinos premijos laureatas Konrad Lorenz tyrinėdamas pilkąsias žąsis aprašė imprintingo (angl. imprint – įspaudas, žymė, pėdsakas) reiškinį. Mokslininkas parašė daug etologijos ir filosofijos knygų. Vienoje iš jų, kuri vadinasi „Karaliaus Saliamono žiedas“ (angl. King Solomon's Ring, vok. Er redete mit dem Vieh, den Vögeln und den Fischen), ir prasidėjo ančiuko sindromo (angl. Baby-Duck-Syndrome) arba ančiuko efekto istorija. Būtent ančiuko, nes dėl vertėjo kaltės „žąsiukai“ išverstame tekste tapo „ančiukais“. Sindromo esmė – ką tik išsiritęs žąsiukas pirmą pamatytą judantį objektą (net jei tas objektas yra ne žąsis) pripažįsta kaip mamą, seka jį ir bando atkartoti visus jo judesius. Stop. O prie ko čia naudotojo sąsajos?

Infografika: kiek kainuoja benzinas?

Jan 20 2011 Idea Code Komanda

Ar kada pagalvojote, kad už benziną mokame per daug? Aš apie tai pagalvoju kiekvieną kartą užsukusi į benzino kolonėlę nuo tada, kai praėjusių metų pabaigoje benzino kainos stipriai „šoktelėjo“ į viršų. Tačiau informacijos, kuri aiškiai atsakytų į klausimą, „ar iš tikro per daug“ nepavyko rasti. Taigi pasitarę su kolegomis nusprendėme atlikti eksperimentą. Pusdienis paieškos internete, statistikos duomenų bazėse ir bendravimo su Excel‘iu, dar pusdienis grafiniam dizainui ir štai rezultatas. Negalime atsistebėti infografikos (angl. information graphics arba infographics) galia. Juk ta pati informacija lentelėje taip greitai ir aiškiai neparodytų kokioje beviltiškoje situacijoje iš tikro esame. O į paveiksliuką užtenka žvilgtelėti ... Kiek litrų benzino per mėn. įperkama

Apie žmogaus ir roboto sąveiką

Manote, kad žmogaus ir kompiuterio sąveikos tema yra sudėtinga? O kaip dėl žmogaus ir roboto sąveikos? Ji turėtų būti dar sudėtingesnė. Juk kompiuteris yra sukurtas veikti kaip mašina, o darbui su žmonėmis pritaikyti robotai kuriami taip, kad savo išvaizda ir veiksmais imituotų žmogų... Straipsnį apie tai, kokias problemas sprendžia žmogaus-roboto sąveikos specialistai ir kuo tai panašu (arba nepanašu) į žmogaus ir kompiuterio sąveiką rasite mūsų bloge anglų kalba.

Klausimas TAU (1): DELFI dizaino atnaujinimas

Klausimas TAU: Sveikas Tau. Kaip tikriausiai pastebėjai ir tu, pasikeitė portalo delfi.lt išvaizda. Ir ta išvaizda labai jau panaiši į 15min.lt, kurią per paskutinę Usability dieną labai jau aršiai vietiniai specialistai kritikavo. Tad klausimas - tai delfi klaida ar klydo Usability dienos lankytojai? Ir ar sulauksim Facebook'e grupės "Gražinkit seną Delfi"? :)
Dėkui už klausimą. Kalbant apie dizaino pakeitimus, Delfi.lt portalui jau senai reikėjo atsinaujinti ir tai, kad jie pagaliau „išdrįso“, tikrai sveikintina. Taigi, pats atnaujinimo sprendimas nėra klaida, tačiau klausimas ar buvo padaryta klaidų įgyvendinant atnaujinimą?

2010 tendencijos ir geri pavyzdžiai

Pavargome kritikuoti... Todėl šis šventinis straipsnis apie tai, kas gero įvyko Lietuvos internete 2010-aisiais. Nesistengėme sudarinėti geriausių topo, o tiesiog surašėme mūsų komandos dėmesį atkreipusius 2010 metais sukurtus arba atnaujintus projektus, kurie atitinka tarptautines "user experience" tendencijas.

Sprendėme remdamiesi dviem pagrindiniais kriterijais. Projektas turėjo aiškiai atspindėti tam tikrą rinkoje vyraujančią "user experience" tendenciją (ir pakankamai kokybiškai ją įgyvendinti), o vartotojo sąsajoje neturėjo būti esminių problemų, dėl kurių norėtųsi kuo greičiau pabėgti iš tos svetainės.

Startuoja rubrika „Klausimas TAU“

Dec 28 2010 Idea Code Komanda

Susipažinkime, aš esu TAU Šiandieną startuoja rubrika „Klausimas TAU“, kurioje galėte užduoti jums rūpimus usability srities klausimus, o aš, pasitaręs su Idea Code ekspertais ir visažiniu Google stengsiuosi į juos atsakyti naudingais patarimais ir nuorodomis į dėmesio vertus informacijos šaltinius. Kur užduoti klausimus? Klausimus man galite užduoti Idea Code Lietuva Facebook sienoje.

Klausimas TAU

Susipažinkime, aš esu TAU Sveiki, aš esu TAU. Po ilgos atrankos ir pasiruošimo šią savaitę prisijungiau prie Idea Code kolektyvo. Mane pasirinko tam, kad atstovaučiau Idea Code ir skatinčiau praktinių usability žinių sklaidą Lietuvoje. Nuo ateinančios savaitės pradėsiu vesti rubriką “Klausimas TAU”, kurioje galėsite užduoti jums rūpimus usability srities klausimus, o aš, pasitaręs su Idea Code ekspertais ir visažiniu Google stengsiuosi į juos atsakyti naudingais patarimais ir nuorodomis į dėmesio vertus informacijos šaltinius.

Co-discovery - vartotojo patyrimo testavimo metodas

Lapkričio mėnesį 44 pasaulio šalyse, tarp jų ir Lietuvoje, įvyko daugiau nei 150 World Usability Day renginių, kurių metu buvo pristatyta daug įdomios medžiagos. Šią savaitę peržiūrinėjau Maskvoje vykusio WUD renginio įrašus. Renginys pasirodė ganėtinai įdomus, buvo maždaug 15 pranešimų ir dar keletas praktinių užsiėmimų. Man labiausiai patiko Mail.ru atstovės Ksenijos Sterninos (rus. Ксения Стернина) pranešimas apie co-discovery - kaip vartotojo patyrimo testavimo metodą. Tiesą pasakius, iki šiol apie šį metodą ir jo pritaikymą vartotojo patyrimo testavime girdėjau labai mažai. Įsivaizdavau jį kaip mokymosi metodą, kai besimokantieji suskirstomi į poras arba mažas grupeles ir, atlikdami tam tikras užduotis, mokosi vienas iš kito.

Ar atnaujinote savo Facebook profilį?

...arba kaip teisingai atlikti naudotojų sąsajos pakeitimą Šią savaitę vieni aptarinėja Wikileaks kūrėjo areštą, kiti naują Google telefoną, o mes susidomėję stebime kaip žmonės reaguoja į Facebook vartotojų profilio sąsajos atnaujinimą. Būtent apie jį ir bus šis įrašas, pratęsiant ankstesnį Naudotojų sąsajos pakeitimas straipsnį, kuriame buvo rašoma kaip reikia (ir kaip nereikia) daryti pakeitimus, kad vartotojai teigiamai jos įvertintų. Prisiminkime istoriją. Po kiekvieno Facebook pakeitimo atsirasdavo nepasitenkinimo banga. Tačiau ruošiantis pastarajam Facebook atnaujinimui, matyt buvo kruopščiai atlikti namų darbai - išanalizuota ankstesnė patirtis bei padarytos, mano manymu, teisingos išvados. Pabandykime kartu pažiūrėti kodėl galime šį pavyzdį priskirti gerai praktikai.

Naudotojų sąsajos pakeitimas

World Usability Day 2010 Lietuvoje renginio metu kilo diskusija, ar reikia daryti pakeitimus sistemose, prie kurių žmonės jau priprato. Pabandykime išsiaiškinti kartu. Keičiasi technologijos bei požiūris į jas, atsiranda naujos mados tendencijos, pasiūlomi nauji inovatoriški sprendimai ir t.t. Keičiasi ir pačios naudotojo sąsajos, tačiau dažniausiai naudotojo sąsajų pakeitimai nepavyksta lengvai. Žmonės būna įpratę naudotis sistema vienaip, o po pakeitimų jie dažnai verčiami naudotis sistema kitaip nei yra įpratę. Todėl natūraliai kyla nepasitenkinimo bangos. Vartotojai prašo grąžinti seną svetainės versiją. O naujos sistemos iniciatoriams susidaro įspūdis, kad vartotojai nenori pakeitimų. Pavyzdžiui po 2008 m. muzikiniame socialiniame tinkle last.fm atliktų svetainės pasikeitimų, atsirado grupė "Bring back the old last.fm" ir daug panašaus pobūdžio grupių. [caption id="attachment_366" align="aligcenter" width="351" caption="Bring back the old last.fm grupė"]Bring back the old last.fm group[/caption]

Idioteka: OMNITEL informacijos patikimumas

(arba dar kitaip pagal originalią necezūruotą pavadinimo versiją - "Bendrojo sąpročio krizė") Artėja World Usability Day 2010. Šiemet dienos tema yra komunikacija (visomis įmanomomis prasmėmis). Tad ta proga ir idiotekos įrašas komunikacijos tema. Pastaruoju metu žodis „komunikacija“ man asocijuojasi su... OMNITEL. Ne, ne dėl kokios neįtikėtinai išradingos ir paveikios reklaminės kampanijos. Ir ne dėl ypatingai geros ryšio kokybės. Dėl ko tuomet? Ogi dėl kelis mėnesius trunkančios MISkomunikacijos, kuri, jei pažvelgsime pro patogumo naudotis, paslaugų dizaino ar paprasčiausio bendrojo sąpročio akinius, spaudžia graudžias ašaras. Priešistorė Važiuodama į Pietų Korėją galvojau, kaip čia suktis, kad būčiau pasiekiama lietuvišku numeriu. Pasitikrinau – vienas padoriausių tarptinklinio ryšio variantų buvo likti su OMNITEL, vežtis savo 3G dažnyje veikiantį telefoną ir Korėjoje naudotis KTF operatoriaus paslaugomis. Pasitikrinau kainas – SMS siuntimas buvo 0,37 Lt. Rojus, ar ne? Fainas tas OMNITEL. Laikas bėgo (beje kalbu ne apie dienas ar savaites, o mėnesius, metus), laikas nuo laiko patikrindavau informaciją OMNITEL tinklalapyje ir patikliai apmokėdavau sąskaitas. Kol vieną dieną (šiemet gegužę grįžusi į Lietuvą) prisireikė detalios išklotinės. Net nustėrau – pasirodo, OMNITEL už kiekvieną SMS iš manęs lupa po 0,86 Lt (be PVM). Na, galvoju, gal kainos pasikeitė, o aš žiopla blondinė kalu SMS neskaičiuodama. Pasižiūriu tinklalapį, matau vaizdą tokį: [caption id="attachment_306" align="alignnone" width="600" caption="Vieno iš OMNITEL partnerių Pietų Korėjoje paslaugų tarifai"]Vieno iš OMNITEL partnerių Pietų Korėjoje tarifai[/caption]

Kiek kainuoja portalo NEusability

Lapkričio 1d. Expedia bilietų ir viešbučių užsakymo internete portalas paskelbė, kad jų portalo vartotojų elgesio analizės metu nustatytas klaidinantis vienos užsakymo formos vieno informacijos įvedimo laukelio naudojimas, kurio panaikinimo efektas - 12 mln. JAV dolerių papildomas metinis pelnas. Kaip gali vienas IT sistemos laukelis turėti tokią įtaką įmonės veiklos rezultatams? [caption id="attachment_286" align="alignnone" width="600" caption="Expedia.com portalas"]Expedia.com portalas[/caption]

World Usability Day 2010 Lietuvoje - lapkričio 11d.

Oct 25 2010 Idea Code Komanda

Visus besidominčius patogumo naudotis (angl. usability) tematika š.m. lapkričio 11d. 13 val. Idea Code kviečia dalyvauti World Usability Day 2010 Lietuvoje renginyje. Tai bus 5 valandos bendravimo, mokymų ir diskusijų apie IT sistemų patogumo naudotis gerinimo klausimus. Kalbėsime apie psichologijos teorijas, naudojamas "usability" srityje, kuo skiriasi "user experience" nuo "usability", kas yra į vartotoją orientuotas dizainas ir t.t. Taip pat parodysime žmogaus ir kompiuterio sąsajos mokslo pasiekimų ir jų pritaikymo pavyzdžių. Renginys organizuojamas kartu su Šiaurės miestelio technologijų parku - World Usability Day 2010 Lietuvoje bus kartu ir Northtown Verslo klubo susitikimas, skirtas patogių IT sistemų kūrimu besidominčioms įmonėms. Renginys vyks Šiaurės miestelio technologijų parke (203 kab., Galvydžio g. 5/96, Vilniuje) nuo 13 iki 18 val. Naujausią informaciją apie pasiruošimą renginiui, mokymų turinį, grafiką ir registraciją rasite mūsų Facebook puslapyje. Renginys nemokamas, tačiau norint dalyvauti būtina registracija e.paštu.

Patarimai programuotojams, kuriems tenka projektuoti naudotojo sąsajas

Lietuvoje pastebima tendencija, kad programuotojui dažnai tenka užsiimti naudotojo sąsajų (angl. user interface) projektavimu. Nesiginčysiu ar tai gerai ar blogai, tačiau tokios yra Lietuvos realijos – dizaineris nupiešia gražų dizainą, pagrindinių elementų stilių ir galbūt aprašo elementų naudojimo atvejus, o programuotojui tenka pačiam dėlioti formas, užsiimti informacijos architektūra ir t. t. Šiaip, aš tikiu, kad programuotojas gali sukurti patogią ir suprantamą vartotojo sąsają (toliau – UI), bet tam jam reikia pasinerti į vartotojų iracionalaus mąstymo pasaulį. Paprastam vidutiniam vartotojui nesvarbu kas yra vartotojo sąsają ar kaip ji realizuota, jam nusispjauti kiek žmonių ir kiek laiko praleido projektuodami ją. Vartotojas naudojasi UI tik dėl to, kad jam reikia atlikti kažkokią užduotį, t. y. UI naudojimas yra „būtina sąlyga“ užduoties atlikimui. Dėl šios priežasties vartotojas nori, kad „sąlyga“ kaip ir realiame pasaulyje (pvz. sutarties sąlygos) būtų paprasta ir suprantama.

„WEB Akademijos Klubo” susitikimas - tinklapio patogumo vartotojui testavimas

2010 m. gegužės 21 d., penktadienį, Lietuvos parodų centre LITEXPO įvyko penktasis „WEB Akademijos Klubo” susitikimas, kurio tema buvo „Tinklapio patogumo vartotojui testavimas (Usability testas)“. Susitikimo metu buvo kalbama apie tinklapio testavimą, psichologinius testavimo aspektus bei buvo vedamas praktinis užsiėmimas, kurio metu buvo gyvai testuojama internetinė svetainė.

Svajonės: tai galėtų būti Omnitel savitarna iPhone telefone

May 11 2010 Idea Code Komanda

Savaitgalį mūsų user interface dizainerį Igor kankino nemiga. Štai rezultatas: [caption id="attachment_420" align="aligncenter" width="300" caption="Taip galėtų atrodyti Omnitel savitarna iPhone telefone ..."]Omnitel iPhone programa[/caption]

Idea Code kviečia į WEB Akademijos Klubą gegužės 21 d. - mokysimės testuoti tinklalapius

Kviečiame į WEB Akademijos Klubo gegužės mėnesio susitikimą. Susitikimo tema: “Tinklapio patogumo vartotojui testavimas (Usability testas)” Data: 2010 m. gegužės mėn. 21 d. (penktadienį) 14:00 – 18:00 Vieta: Lietuvos parodų centras LITEXPO, Laisvės pr. 5, LT- 04215 Vilnius Renginio metu bus atliekamas tinklapio patogumo naudoti testavimo praktinis užsiėmimas.

Ar yra patogūs vartotojui jūsų įmonės tinklalapiai?

Oct 16 2006 Idea Code Komanda

Modesta Naciutė, Verslo žinos (Mano verslas), 2006 10 16 Vakaruose patogumo naudotis tinklalapiais tyrimai nieko nebestebina. Kodėl? Nes įmonės akivaizdžiai įsitikino, kiek pinigų sutaupoma į tinklalapio kūrimo procesą įtraukiant žmogų, kuris juo naudosis – vartotoją. Pasenusią nuostatą „gražu, vadinasi, – gerai“ tinklalapių pasaulyje pakeitė „patogu ir gražu, vadinasi, – gerai“.

13 požymių pagal kuriuos vertinamas tinkamumas naudotis

Ištrauka iš straipsnio "www.anatomija" Versus žurnale (2006 10 06) 13 požymių, pagal kuriuos vertinamas tinklalapio ar programinės įrangos patogumas naudotis (eilės numeris nesusijęs su įtaka patogumui naudotis) 1. Vizualinis paprastumas ir suprantamumas Santūrus dėmesį traukiančių objektų skaičius, jų atitikimas vartotojo tikslams; piktogramų ir kontrolės elementų (mygtukų, įvedimo laukų ir t. t.) išvaizda ir elgesys atitinka vartotojo suvokimo modelį. 2. Skaitomumas Šriftas, jo dydis, kontrastas tarp šrifto ir fono spalvų, eilutės ilgis, tarpai tarp eilučių ir turinys pritaikyti skaityti ir skenuoti; vartotojas gali padidinti ar sumažinti šriftą iki jam reikiamo dydžio. 3. Veiksmų logikos paprastumas Veiksmų eiliškumas, galimybė šokinėti tarp atliekamų užduočių; peršokimai į kitus proceso etapus atitinka vartotojo suvokimo modelį ir lūkesčius. 4. Į vartotoją orientuota kalba Nevartojami sudėtingi terminai, vengiama gražiai skambančių, bet vartotojui bereikšmių frazių; informacijos pateikimo stilius parenkamas atsižvelgiant į tikslinę auditoriją; informacija pateikiama atsižvelgiant į vartotojo, o ne įmonės poreikius. „Galima tekstą parašyti labai painiai, o galima ir taip, kad ir asilui būtų aišku“, – iliustruoja UAB „Idea Code“ projektų vadovė Modesta Naciutė. 5. Kuo mažesnis krūvis atminčiai Sistema įsimena anksčiau jau įvestus kodus, pavadinimus, vietoje ir laiku pateikia veiksmui atlikti reikalingą informaciją; rodo ankstesnius pasirinkimus (pavyzdžiui, užsakinėjant skrydžio bilietus rodo datas) ir t. t. 6. Nuoseklumas Panašiose situacijose (pavyzdžiui, paspaudus tam tikrą mygtuką) sistema elgiasi vienodai; panašūs objektai (pavyzdžiui, lentelės) visame tinklalapyje pateikiami laikantis tų pačių principų. „Jeigu viename puslapyje į savo klientą kreipiatės „jūs“, taip pat į jį turėtumėte kreiptis ir kitame puslapyje“, – sako Naciutė. 7. Grįžtamasis ryšys Vartotojas atlikęs bet kokį veiksmą sulaukia grįžtamojo ryšio (tekstu ar vizualiai), patvirtinančio, kad sistema reaguoja į jo atliktą veiksmą, nors vartotojo pageidaujamas rezultatas dar ir nepasirodė ekrane. 8. Trumpiniai (angl. shortcuts) Sistema pritaikyta dažnai besilankančiam vartotojui – galimybė į jam svarbiausias vietas patekti nenueinant viso naujam vartotojui skirto kelio. 9. Klaidų prevencija Aiškiai matomi įspėjimai prieš veiksmus, kurie neatitaisomi; vartotojui įvedant duomenis – paaiškinimai apie reikalaujamą formatą (pavyzdžiui, datą, sumas ir kt.). 10. Suprantami pranešimai apie klaidas Konstruktyvūs, suprantami pranešimai apie klaidas: kodėl negalima eiti toliau, kaip išspręsti susidariusią situaciją ir pan. „Vienas iš pagrindinių patogumo naudotis punktų: negalima manyti, kad jeigu vartotojas padaro klaidą, tai jis ir yra kaltas. Ne, kalta sistema. Ji turi būti sukurta taip, kad vartotojas neturėtų galimybės padaryti klaidą, o jeigu ją ir padaro, turi aiškiai matyti, kaip ją ištaisyti“, – sako Naciutė. 11. Veiksminga paieška Paieška vizualiai panaši į vartotojo sąmonėje susiformavusią sampratą; gerai veikia ir atpažįsta dažniausias įvedimo klaidas (pavyzdžiui, „Klapėda“ vietoj „Klaipėda“) ir t. t. 12. Patogi navigacija Vartotojas gali lengvai suprasti informaciją apie savo buvimo tinklalapyje vietą, gali ją keisti; lankytos nuorodos pateikiamos kita spalva. „Navigacija yra judėjimas visame tinklalapyje. Tokį judėjimą galima palyginti su apsipirkimu prekybos centre, į kurį atėjęs matai tam tikras nuorodas – „Daržovės“, „Vaisiai“, „Gėrimai“ ir kt.“, – iliustruoja Naciutė. 13. Bendras išdėstymas ekrane ir techniniai aspektai Elementai grupuojami ir informacija pateikiama remiantis tyrimais apie žmogaus informacijos suvokimą (Geštalto psichologija) ir dėmesio paskirstymą ekrane; tinklalapis pritaikytas populiariausioms naršyklėms ir regėjimo negalią turintiems vartotojams. Visą straipsnį rasite Versus žurnale