(arba dar kitaip pagal originalią necezūruotą pavadinimo versiją - "Bendrojo sąpročio krizė")
Artėja World Usability Day 2010. Šiemet dienos tema yra komunikacija (visomis įmanomomis prasmėmis). Tad ta proga ir idiotekos įrašas komunikacijos tema.
Pastaruoju metu žodis „komunikacija“ man asocijuojasi su... OMNITEL. Ne, ne dėl kokios neįtikėtinai išradingos ir paveikios reklaminės kampanijos. Ir ne dėl ypatingai geros ryšio kokybės. Dėl ko tuomet? Ogi dėl kelis mėnesius trunkančios MISkomunikacijos, kuri, jei pažvelgsime pro patogumo naudotis, paslaugų dizaino ar paprasčiausio bendrojo sąpročio akinius, spaudžia graudžias ašaras.
Priešistorė
Važiuodama į Pietų Korėją galvojau, kaip čia suktis, kad būčiau pasiekiama lietuvišku numeriu. Pasitikrinau – vienas padoriausių tarptinklinio ryšio variantų buvo likti su OMNITEL, vežtis savo 3G dažnyje veikiantį telefoną ir Korėjoje naudotis KTF operatoriaus paslaugomis. Pasitikrinau kainas – SMS siuntimas buvo 0,37 Lt. Rojus, ar ne? Fainas tas OMNITEL.
Laikas bėgo (beje kalbu ne apie dienas ar savaites, o mėnesius, metus), laikas nuo laiko patikrindavau informaciją OMNITEL tinklalapyje ir patikliai apmokėdavau sąskaitas. Kol vieną dieną (šiemet gegužę grįžusi į Lietuvą) prisireikė detalios išklotinės. Net nustėrau – pasirodo, OMNITEL už kiekvieną SMS iš manęs lupa po 0,86 Lt (be PVM). Na, galvoju, gal kainos pasikeitė, o aš žiopla blondinė kalu SMS neskaičiuodama. Pasižiūriu tinklalapį, matau vaizdą tokį:
[caption id="attachment_306" align="alignnone" width="600" caption="Vieno iš OMNITEL partnerių Pietų Korėjoje paslaugų tarifai"][/caption]
Savaitgalį mūsų user interface dizainerį Igor kankino nemiga. Štai rezultatas:
[caption id="attachment_420" align="aligncenter" width="300" caption="Taip galėtų atrodyti Omnitel savitarna iPhone telefone ..."][/caption]