Turime gerą žinią paslaugų dizainu ir kokybe besidomintiems asmenims ir organizacijoms. Šių metų kovo 11-13d. vyks Global Service Jam Vilnius 2011 renginys. Global Service Jam - tai pasaulinis renginių, vykstančių tą pačią dieną įvairiose pasaulio vietose, tinklas. Sužavėti galimybės platinti žinią apie patogių ir inovatyvių paslaugų dizaino discipliną, nusprendėme organizuoti šį renginį ir Lietuvoje.
Registracija į renginį vyksta Global Service Jam Vilnius 2011 Facebook renginio puslapyje.
Pristatome E. paslaugų tinkamumo naudotojams metodikos rinkinį elektroniniu formatu: epaslaugos.ideacode.lt. Rinkinį sudaro pagrindinis metodikos dokumentas, tinkamumo problemų sprendimo gairės ir šios metodikos naudojimo viešųjų pirkimų metu rekomendacijos.
Jei ieškote lengvo turinio skaitinių apie dizaino metodus ir principus, Tim Brown iš IDEO knyga Change by Design kaip tik jums. Mūsų kolegė neseniai ją perskaitė ir paruošė vaizdinį pagrindinių idėjų apibendrinimą bei išrinko įdomiausias mintis. Daugiau skaitykite mūsų bloge anglų kalba.
Lietuvoje pastebima tendencija, kad programuotojui dažnai tenka užsiimti naudotojo sąsajų (angl. user interface) projektavimu. Nesiginčysiu ar tai gerai ar blogai, tačiau tokios yra Lietuvos realijos – dizaineris nupiešia gražų dizainą, pagrindinių elementų stilių ir galbūt aprašo elementų naudojimo atvejus, o programuotojui tenka pačiam dėlioti formas, užsiimti informacijos architektūra ir t. t.
Šiaip, aš tikiu, kad programuotojas gali sukurti patogią ir suprantamą vartotojo sąsają (toliau – UI), bet tam jam reikia pasinerti į vartotojų iracionalaus mąstymo pasaulį. Paprastam vidutiniam vartotojui nesvarbu kas yra vartotojo sąsają ar kaip ji realizuota, jam nusispjauti kiek žmonių ir kiek laiko praleido projektuodami ją. Vartotojas naudojasi UI tik dėl to, kad jam reikia atlikti kažkokią užduotį, t. y. UI naudojimas yra „būtina sąlyga“ užduoties atlikimui. Dėl šios priežasties vartotojas nori, kad „sąlyga“ kaip ir realiame pasaulyje (pvz. sutarties sąlygos) būtų paprasta ir suprantama.